شناسهٔ خبر: 33294324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقرار۱۲۵۲ پایگاه برای دریافت و توزیع فطریه/ زکات فطره همان روز به دست نیازمندان می‌رسد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به استقرار هزار و ۲۵۲ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان، گفت: کمیته امداد به عنوان تنها نهاد مسئول جمع آوری زکات فطره، در همان روز عید این واجب الهی را بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین خدرویسی، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان کرمانشاه در خصوص اقدامات این نهاد برای روز عید سعید فطر، اظهار داشت: این نهاد با استقرار هزار و ۲۵۲ پایگاه و ستاد در استان آماده دریافت فطریه مردم خیر کرمانشاه است.

خدرویسی عنوان کرد: از این تعداد ۱۱۰۰ پایگاه جمع آوری زکوات فطره در مساجد، مصلاهای نماز عید سعید فطر و موسسات خیریه مستقر می شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۰ پایگاه امداد در میادین و معابر عمومی و ۳۲ پایگاه نیز در مراکز نیکوکاری استقرار می‌یابند.

دبیر شورای زکات استان کرمانشاه تصریح کرد: زکوات فطره و کفارات جمع آوری شده در همان روز عید در میان نیازمندان از پیش شناسایی شده توزیع خواهد شد.

حسین خدرویسی بیان کرد: همچنین مردم خیر می توانند با شماره گیری کد #۱*۸۸۷۷* از طریق گوشی های همراه زکات فطره و کفارات خود را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: میزان زکوات و کفارات پرداخت شده مردم خیر استان در سال گذشته چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیون تومان کفارات و باقی فطریه بوده است.

شایسته ذکر است، براساس قانون دبیرخانه شورای زکات استان متشکل از امام جمعه کرمانشاه به عنوان رئیس، استاندار به عنوان قائم مقام و کمیته امداد به عنوان دبیرخانه این شورا است که در کنار این اعضا پنج سازمان دیگر نیز به عنوان اعضای شورای زکات استان کرمانشاه فعالیت دارند که در این میان صرفا کمیته امداد مسئول جمع آوری زکات است.

انتهای پیام/ح

نظر شما