شناسهٔ خبر: 3326399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اعتماد | لینک خبر

انفجار و آتش‌سوزي در دو مجتمع مسكوني پايتخت

صاحب‌خبر -

انفجار و آتش‌سوزي در دو واحد مسكوني پايتخت ماموران آتش‌نشاني تهران را به صحنه زورآزمايي با زبانه‌هاي آتش كشاند.
شامگاه سه‌شنبه ماموران آتش‌نشاني با اطلاع از وقوع يك فقره آتش‌‌سوزي گسترده در مجتمعي مسكوني در شرق تهران در قالب سه ايستگاه به همراه خودروي حامل تجهيزات تنفسي به محل حادثه اعزام شدند و به سرعت عمليات اطفاي حريق را آغاز كردند.
جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با اشاره به محبوس شدن دو نفر از اهالي ساختمان در ميان زبانه‌هاي آتش به ايسنا گفت: آتش‌سوزي در طبقه اول يك مجتمع مسكوني 4 طبقه در خيابان دماوند تهران رخ داده و دو نفر از ساكنان را در محاصره خود گرفته بود. زبانه‌هاي آتش، ساختمان را به طور كامل شعله‌ور ساخته و گستردگي آن به حدي بود كه دود و حرارت از طريق كانال كولر به پشت بام سرايت كرده و منجر به اشتعال ضايعات در بام شده بود. به اين ترتيب و همزمان با عمليات اطفاي حريق، گروهي از آتش‌نشانان به سرعت عمليات نجات را آغاز كردند و موفق شدند دو نفر محصور شده در زبانه‌هاي آتش را از ساختمان خارج و از مرگ حتمي نجات دهند. علت وقوع آتش‌سوزي در دست بررسي عنوان شده است.
همزمان با اين آتش‌سوزي، آژير ايستگاه‌هاي 26 و 34 آتش‌نشاني تهران نيز به صدا درآمد و خبر از وقوع انفجاري مهيب در يكي از مجتمع‌هاي مسكوني خيابان هلال احمر داد. ملكي درباره اين حادثه نيز گفت: به دنبال تماس با فوريت‌هاي آتش‌نشاني 125 مبني بر وقوع انفجار و آتش‌سوزي در مجتمعي مسكوني در خيابان هلال احمر تهران، به سرعت ستاد فرماندهي عوامل دو ايستگاه 26 و 34 را به محل حادثه كه يك مجتمع مسكوني 5 طبقه 24 واحدي بود اعزام كرد.
به گفته ملكي شدت موج انفجار به حدي بود كه باعث تخريب ديوارهاي واحدهاي مجاور و نيز شكسته شدن شيشه‌ها و پنجره‌هاي ساختمان شده و به دنبال آن حريق، ساختمان را در محاصره خود گرفته بود. وي با اشاره به عمليات آتش‌نشانان براي اطفاي حريق گفت: در حالي كه به نظر مي‌رسيد در اين انفجار تعدادي مجروح شده باشند اما خوشبختانه در اين حادثه كسي آسيب نديد و ماموران آتش‌نشاني موفق شدند پس از نيم ساعت شعله‌هاي آتش را به طور كامل مهار و اطفا كنند. از نشت گاز شهري به عنوان علت اصلي وقوع انفجار در اين واحد مسكوني ياد شده است.

 

نظر شما