شناسهٔ خبر: 3323346 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

انفجار ساختمان مسکوني در بلوار خليج

صاحب‌خبر -

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از آتش‌سوزي يک ساختمان مسکوني در خيابان دماوند و نيز انفجار يک واحد مسکوني در بلوار خليج خبر داد.
سيدجلال ملکي گفت: حادثه نخست در ساعت 22:35 سه شنبه شب به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهي آتش‌نشانان سه ايستگاه 31، 93 و 2 را به همراه خودروي حامل تجهيزات تنفسي به محل حادثه واقع در خيابان دماوند، خيابان بخت‌آزاد اعزام کرد.
وي با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: محل حادثه يک ساختمان 4 طبقه تک واحدي بود که هر طبقه آن حدود 60 متر مربع مساحت داشت و کانون حريق نيز واحد واقع در طبقه اول اين ساختمان بود.سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينکه اين ساختمان کاملا شعله‌ور بوده و شدت آن به حدي بود که دود و حرارت از طريق کانال کولر به پشت بام سرايت کرده و منجر به اشتعال ضايعات در بام شده بود، گفت: دو تن از ساکنان اين ساختمان در ميان دود و شعله‌هاي آتش محبوس شده بودند که يکي از آنان هنگام خروج دچار آسيب‌ديدگي شد که آتش‌نشانان اين دو افراد را به عوامل اورژانس تحويل دادند.
ملکي ادامه داد: عوامل آتش‌نشاني پس از ايمن‌سازي محل در ساعت 23:49 دقيقه به عمليات خود خاتمه دادند اما با توجه به اينکه کسي در هنگام حادثه در خانه حضور نداشت، علت اين حادثه از سوي آتش‌نشان در دست بررسي است.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران همچنين با اشاره به حادثه دوم خاطرنشان کرد: در ساعت 22:44 سه شنبه شب حادثه انفجار در يک ساختمان مسکوني به آدرس بلوار خليج، خيابان هلال‌احمر به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پي آن ستاد فرماندهي عوامل دو ايستگاه 26 و 34 را به محل حادثه که يک مجتمع مسکوني 5 طبقه 24 واحدي بود اعزام کرد.
ملکي با بيان اينکه انفجار در طبقه دوم اين ساختمان که يک واحد 50 متري بود رخ داد، گفت: شدت انفجار به حدي بود که موج آن سبب تخريب ديوارهاي واحدهاي مجاور و نيز شکسته شدن شيشه‌ها و پنجره‌هاي ساختمان بود و به دنبال آن نيز اين واحد دچار حريق شده بود.
وي با اشاره به عمليات آتش‌نشانان براي اطفاي حريق خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشاني شعله‌هاي آتش در اين واحد مسکوني را به طور کامل مهار و اطفا کرده و پس از ايمن‌سازي محل در ساعت 23:29 به عمليات خود خاتمه دادند.
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينکه اين حادثه مورد مصدوم و فوتي نداشت، درباره علت وقوع آن نيز گفت: نشت گاز شهري علت اين حادثه بوده است.

نظر شما