شناسهٔ خبر: 33259769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

27 خرداد، مرحله دوم گزارش کاهش تعهدات برجام

در ادامه تصمیم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای، ۲۷ خردادماه، نمایندگان و خبرنگاران داخلی از روند تولید در کارخانه آب سنگین اراک بازدید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار الف، در ادامه تصمیم ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای، ۲۷ خرداد ماه، نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌های داخلی از روند تولید در کارخانه آب سنگین اراک بازدید می‌کنند.

طبق گفته سازمان انرژی اتمی، در ادامه تصمیم ایران برای «کاهش تعهدات برجامی» بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام، خبرنگاران رسانه های داخلی در 27 خردادماه، در جریان آخرین اقدامات سازمان انرژی اتمی در راستای اجرای تصمیم شورای عالی امنیت ملی از کارخانه آب سنگین اراک بازدید خواهند کرد.

این در حالی است که 30 اردیبهشت ماه، خبرنگاران از مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز بازدید کردند که در جریان این بازدید خبر جدید هسته‌ای نیز اعلام شد.

کمالوندی سخنگوی سازمان  انرژی اتمی هم در نشست خبری پس از این بازدید اعلام کرد که با اقدام صورت گرفته، ایران ظرف چند هفته، یعنی کمتر از 2 ماه، می‌تواند سقف 300 کیلوگرم برجام را طی کند.

بر اساس این گزارش، 18 اردیبهشت امسال و در سالروز خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور اجرای برخی اقدامات در چارچوب برجام را متوقف می‌کند و به کشورهای باقی مانده در برجام اعلام کرد که به آن‌ها ۶۰ روز فرصت داده شده تا تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای را اجرا کنند و در غیر این صورت، ایران محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد.

نظر شما