شناسهٔ خبر: 3322306 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

استاندار قم؛

نهضت صرفه جویی را با پشتوانه فکری و علمی تبلیغ کنیم

حوزه/ استاندار قم گفت: باید برای نهضت صرفه جویی، تبلیغات صحیح و کارشناسانه با پشتوانه فکری و علمی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش پیش از ظهر امروز در همایش فتح خاکریز اسراف که با حضور طلاب مبلغ در مدرسه فیضیه قم  برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن کریم، روایات پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) از مباحث سبک زندگی الهی بسیار یاد شده است که می توان از آن بهره برد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری کرده اند که باید سرلوحه تمام مسائل قرار گرفته و به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

استاندار قم تأکید کرد: اگر صرف شعار اقتصاد مقاومتی مطرح شود؛ ولی صرفه جویی در آن نباشد، به جایی نخواهیم رسید.

این مسئول دولتی یادآور شد: باید برای نهضت صرفه جویی تبلیغات صحیح و کارشناسی با پشتوانه فکری و علمی ارائه کرد تا بتوان در آن موفق بود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با اشاره به خطبه همام مولا علی(ع) در نهج البلاغه، خاطرنشان ساخت: حضرت در این خطبه می فرمایند که تقوا بدون رعایت مشی صحیح اقتصادی معنایی ندارد؛ پس باید به آن توجه داشت.

وی تصریح کرد: امروز باید سبک زندگی اسلامی را برای مردم پیاده سازی کرد و الگو و نمونه به آنان ارائه نمود.

استاندار قم با اشاره به سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در موضوع اسراف و تبذیر، اظهار داشت: امام راحل(ره) اگر مقداری از آب را مصرف کرده و مابقی آن اضافه می آمد، کاغذی بر روی لیوان قرار می داند تا در فرصتی دیگر از آن آب استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در پایان افزود: امام خمینی(ره) تأکید داشتند که وسائلی که قابل تعمیر و اصلاح است را نباید تعویض کرد و بسیار در این امور دقت داشتند.

انتهای پیام   35/313

 

 

 

نظر شما