شناسهٔ خبر: 3220781 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار قم:

اسراف‌کنندگان آب به سبک زندگي اسلامي توجه ندارند

استاندار قم با اشاره به اينکه برخي مردم بدون هيچ ترسي، آب را بيش از حد نياز مصرف مي‌کنند، گفت: اين افراد به معيارهاي سبک زندگي اسلامي و زندگي پيامبر اسلام (ص) توجه ندارند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج از قم، استاندار قم در همايش فتح خاکريز اسراف که در نمازخانه مدرسه فيضيه قم برگزار شد، با اشاره به اينکه رهبر انقلاب اسلامي سال جاري را با توجه به موضوع‌هاي فرهنگ و اقتصاد نام‌گذاري کردند، تصريح کرد: نهضت صرفه‌جويي در سرمايه‌هاي ملي اقدام گسترده و قابل تقديري است که پيگيري آن آثار مثبت بسياري به دنبال خواهد داشت.
وي اضافه کرد: اگر تبليغات صحيح و کارشناسي شده و با پشتيباني باشد مي‌توانيم در امر صرفه‌جويي دستاوردهاي بسياري داشته باشيم.
حجت‌الاسلام محمدصادق صالحي‌منش با بيان اينکه اگر صرف شعار اقتصاد مقاومتي مطرح شود نمي‌توانيم به اهداف مورد نظر برسيم، يادآور شد:‌ تقوا بدون رعايت رفتارهاي صحيح اقتصادي امکان ندارد.
وي ادامه داد: يک انسان متقي نمي‌تواند در زندگي اسراف کند و سبک زندگي الهي نيز با توجه به معيارهاي پيامبر اسلام (ص) در ارتباط با اسراف هشدارهاي بسياري داده است.
صالحي‌منش با اشاره به اينکه برخي مردم بدون هيچ ترسي، آب را بيش از حد نياز مصرف مي‌کنند، ابراز کرد: اين افراد به معيارهاي سبک زندگي اسلامي و زندگي پيامبر اسلام (ص) توجه ندارند.
وي با تاکيد بر اينکه افراد الگو و نمونه‌هايي که در ارتباط با سبک زندگي اسلامي موفق بوده‌اند، بايد به مردم معرفي شوند، مطرح کرد: بسياري از آموزه‌ها گفته مي‌شود اما به شيوه مطلوبي آن‌ها را اجرايي نمي‌کنيم.
صالحي‌منش ارائه آموزه‌هاي بزرگان ديني به مردم را يکي ديگر از راهکارهاي جلوگيري از اسراف خواند و خاطرنشان کرد: بنده سه سال به صورت مستمر همراه رهبر انقلاب اسلامي بوده‌ام و به خوبي مشاهده کردم که ايشان در زندگي خود به مسئله اسراف توجه ويژه داشته و به اطرافيان خودشان نيز بر استفاده در حد نياز از منابع تاکيد دارند.

نظر شما