شناسهٔ خبر: 33190628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نامنویسی بیش از 10 هزار دانش‌آموز مازنی در آزمون ورودی مدارس نمونه‌ دولتی و سمپاد

خبرگزاری صداوسیما

بیش از10 هزار دانش‌آموز مازندرانی برای شرکت در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه‌ دولتی نامنویسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نامنویسی 10 هزار و 516 دانش آموز مازندرانی امسال در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و دبیرستان های نمونه‌ دولتی گفت: حدود 4 هزار دانش آموز با شرکت در آزمون 31 خرداد جذب مدارس نمونه‌ دولتی و سمپاد مازندران می شوند.
نظری با بیان اینکه از این تعداد شرکت کننده 5 هزار و 686 دختر و 4 هزار و 830 پسر متقاضی ورود به دبیرستان‌های نمونه دولتی و مدارس سمپاد استان هستند افزود: در سال تحصیلی جدید 3 هزار و 180دانش‌آموز در 15 دبیرستان متوسطه اول و 38 مدرسه نمونه دولتی متوسطه دوم و 500 دانش آموز برای تکمیل ظرفیت 20 مدرسه استعداد‌های درخشان استان جذب خواهند شد.

وی زمان معیار سنجی دانش آموزان برای ورود به مدارس سمپاد دوره متوسطه اول را 30 خرداد و متوسطه دوم را 31 خرداد همزمان با آزمون ورودی دبیرستانهای نمونه‌ دولتی اعلام کرد.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران؛ براساس شیوه نامه اجرایی وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموزان شهرستان‌ها و مناطق دارای مدارس نمونه دولتی متوسطه اول نیز می‌توانند از سوم تا 17 تیر به مدارس نمونه دولتی مراجعه و نسبت به ارائه مدارک و مستندات اقدام کنند.

نظر شما