شناسهٔ خبر: 33169399 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس مرکز قلب تهران:

ببرسی دلیل ادامه بیهوشی چهار بیمار مرکز قلب

دلایل بیهوش ماندن چهار بیماری که پس از جراحی دو هفته پیش در مرکز قلب تهران بستری شده بودند، درحال بررسی است

صاحب‌خبر -

دکتر حمیدرضا پورحسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال، ۱۶ عمل جراحی در اتاق‌های عمل و با متخصصان مختلف انجام شد که از این تعداد فقط چهار بیمار هنوز بستری هستند و بقیه مرخص شده اند.
وی اضافه کرد: این چهار بیمار پس از جراحی به هوش نیامده اند و علل آن در دست بررسی است.
پورحسینی گفت: از مواد بیهوشی تا اکسیژن و حتی عوامل محیطی هنوز علت خاصی مشاهده نشده حتی از متخصصان بیمارستان‌های دیگر نیز کمک گرفته شده است تا هر چه زودتر جواب قطعی به نگرانی‌ها داده شود.
وی گفت:: متخصص مغز و اعصاب مرکز قلب تهران و حتی یک نفر از استادان مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره)، این بیماران را به طور کامل معاینه کرده اند که همه ارگان‌های این چهار بیمار اعم از قلب، کبد و کلیه خوب بوده و فقط سطح هوشیاری‌شان پایین است.
­رئیس مرکز قلب تهران افزود: بعد از پیگیری‌های مکرر و انجام سی‌تی‌اسکن‌ها و ام آر آی مغز، مشخص شد که در برهه‌ای از زمان بیماران دچار هایپوکسی شده‌اند.
دکتر پورحسینی با اشاره به اینکه ریسک عمل‌های جراحی بالاست و یک درصد نرم جهانی آن است گفت::دلیل حساسیت و رسانه‌ای شدن این موضوع، رخ دادن این اتفاق در یک روز بوده که تاکنون نیز یک نفر از چهار نفر به هوش آمده، اما دچار ضعف عضلانی شده است و سه نفر دیگر هنوز در حالت بیهوشی هستند.
رئیس مرکز قلب تهران با اشاره به پیشینه درخشان و قدمت این مرکز درمانی افزود: از روز وقوع این حادثه تا شنبه حدود ۶۰ عمل جراحی دیگر در این مرکز انجام شده که به جز یک مورد، همه موارد موفقیت آمیز بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما