شناسهٔ خبر: 33148520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 جزئيات طرح اقدام ملي در حوزه مسکن به زودي اعلام مي‌شود

وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه فراخوان مشارکت در اجراي طرح اقدام ملي به زودي اطلاع رساني خواهد شد، گفت: به استان‌ها ابلاغ کرديم تا زمين‌هاي رايگان را براي اجراي اين طرح شناسايي کنند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازي، محمد اسلامي در جلسه هم‌انديشي با اعضاي کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي که در ساختمان اين وزارتخانه برگزار شد، با بيان اينکه مسکن و رونق دادن به آن در بخش عرضه و تقاضا و همچنين ساماندهي بازار اجاره بها از اولويت‌هاي وزارت راه و شهرسازي است، گفت: مسکن به لحاظ ساختاري نيمي از وزارتخانه بزرگ راه و شهرسازي است و در مورد رونق دادن به بازار مسکن، وزارتخانه با حمايت دولت و همچنين مجلس، برنامه‌هاي جامعي را در دستور کار دارد.

وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه فراخوان مشارکت براي اجراي طرح اقدام ملي به زودي رسانه‌اي و اطلاع رساني عمومي خواهد شد، گفت: از سوي سازمان ملي زمين و مسکن به استان‌ها ابلاغ کرده‌ايم تا زمين‌هاي رايگان را براي اجراي طرح اقدام ملي شناسايي و معرفي کنند که اين کار انجام شده است.

اسلامي تصريح کرد: در تلاش هستيم تا راهکارهايي را عملياتي و اجرايي کنيم که نقدينگي به بخش مسکن، تزريق و در اين حوزه، سرمايه گذاري بشود.وزير راه و شهرسازي يادآور شد: برنامه‌هاي بازآفريني شهري در خصوص احداث 100 هزار واحد مسکوني در بافت‌هاي فرسوده شهري، همچنين برنامه شهرهاي جديد در احداث 200 هزار واحد مسکوني در شهرهاي جديد و برنامه بنياد مسکن براي احداث 100 هزار واحد مسکوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر تهيه شده اند و بخشي از قراردادهاي احداث آنها آماده و برخي نيز به بهره برداري رسيده‌اند.

معاون سازمان امور مالياتي خبر داد:

بخشودگي و تقسيط ماليات واحدهاي توليدي

معاون سازمان امور مالياتي بخشودگي حداکثري جرائم قابل بخشش مالياتي، تقسيط بدهي‌هاي مالياتي و حذف مجوزهاي زائد را از جمله برنامه‌هاي استراتژيک سازمان امور مالياتي براي جلوگيري از افزايش فشار بر واحدهاي توليدي در سال سخت اقتصاد بر شمرد.

به گزارش ايسنا، مجموع شرايط در اقتصاد کشور به گونه‌اي است که احتمالاً فشارهاي هزينه‌اي و درآمدي بر بودجه دولت بيشتر از سال‌هاي قبل باشد و با توجه به اينکه مجراي اصلي درآمدي دولت بعد از صادرات نفت، "ماليات" است، احتمالاً تمرکز و فشار بيشتري هم روي آن اعمال خواهد شد.اين مساله البته حساسيت کار سازمان امور مالياتي را بيشتر خواهد کرد، چراکه به امور مالياتي نمي‌توان به عنوان يک منبع درآمدي صرف مانند نفت نگاه کرد. در شرايطي که به گفته بسياري از کارشناسان، شرايط رکود تورمي بر اقتصاد حاکم است و بسياري از بنگاه‌هاي توليدي با شرايط سختي درگير هستند به نظر مي‌رسد سازمان امور مالياتي هم بايد در سياست‌هاي مالياتي خود تجديدنظر کند و در سال سخت اقتصاد تمرکز خود را به سمت اخذ ماليات بيشتر از غير مولدها که کمترين سود را براي اقتصاد دارند، ببرد.

برچسب‌ها:

نظر شما