شناسهٔ خبر: 33083337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنها ۳۶ درصد از اعتبارات راه سازی خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سال ۹۷، تنها ۱۹۰ میلیارد ریال، معادل ۳۶ درصد از اعتبارات مصوب، تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

علی علیمردانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۷، برای پروژه‌های راه سازی استان، ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که از این میزان، تنها ۱۹۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه برای جبران عقب ماندگی‌ها در راه‌ها و برای سرعت دادن به اجرای پروژه‌ها، نیاز است اعتبار بیشتری برای راه سازی اختصاص یابد.
وی کمبود اعتبار را از مشکلات برای پروژه‌های راهسازی عنوان کرد و گفت: اعتبارات پروژه‌های راهسازی سهم بسیار ناچیزی از اعتبارات عمرانی استان است و انتظار می‌رود این سهم اعتباری بیشتر شود.
علیمردانی اظهار داشت: اکنون ۸۰ پروژه راهسازی در محورهای روستایی استان فعال است که طول این پروژه‌ها ۷۳۰ کیلومتر است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۲۴ کیلومتر از این پروژه‌ها آسفالت شده و ۸۷ کیلومتر آماده آسفالت است تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها، ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۴۷ درصد است گفت: برای اینکه شاخص راه‌های روستای استان به ۱۰۰ درصد برسد و راه‌های کنونی آسفالت شود، باید یکهزار کیلومتر راه ساخته شود که در این زمینه ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
علیمردانی خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تاکنون یکهزار و ۵۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و در این مدت شاخص بهره مندی روستاییان استان از ۱۷ درصد به ۴۷ درصد رسیده است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: از این میزان ۵۰۰ کیلومتر در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.
وی گفت: بر اساس برنامه‌ها، تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی استان آسفالت شود که برای این اقدام، سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه‌ها شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب به ۵۵ درصد می‌رسد گفت: اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خاکی و شوسه است.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۱۴ کیلومتر پروژه راهسازی در محورهای اصلی فعال است گفت: تا کنون ۱۸ کیلومتر از این طول آسفالت شده و تکمیل آن دوهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
بر اساس این گزارش طول بزرگراه‌های استان ۱۸۰ کیلومتر، راه‌های اصلی ۴۴۰ کیلومتر و راه‌های روستایی حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

نظر شما