شناسهٔ خبر: 67954532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار تاکید کرد

به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های استان کرمان برای خدمت به زوار اربعین

فاطمه افضلی

استاندار کرمان با اشاره به موکب ماهان و خدمات‌دهی به زوار پاکستانی، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای حمل و نقل، تغذیه و بهداشت زوار امام حسین (علیه السلام) استفاده کنیم، زوار تا رسیدن به مرز و خروج از استان کرمان از ما توقع خدمت دارند و نباید کوتاهی کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار امروز ۹ مرداد ماه در گردهمایی خادمان «کربلا طریق‌الاقصی» با حضور مدیران موکب‌های اربعین، خدمتگزاری برای زائران کربلا را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: موکب‌های اربعین در سال‌های ابتدایی روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، اما اکنون ظرفیت‌های زیادی برای خدمت‌رسانی و حتی مستقر شدن در طول سال دارند.

وی با بیان اینکه ‌استان کرمان به برکت وجود شهید سلیمانی این افتخار را داشته که در مباحث بازسازی عتبات همواره گام‌های بزرگی نسبت به سایر استان‌ها بردارد، افزود: لازم است مرجعیت ستاد بازسازی در این اعزام‌ها و رفت و آمدها حفظ شود، بنابراین باید هماهنگی لازم‌ قبل از اعزام، بعد و حین رسیدن به مرز انجام شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: در فصل تابستان قرار داریم و نیاز به نگاه متفاوتی در حوزه تهیه ملزومات و خدمت‌رسانی به زائران است، بنابراین در خصوص تغذیه و موارد بهداشتی باید مراقبت‌های لازم به‌کار گرفته شود.

فداکار بحث برگشت زائران از کربلا را نیز مهم دانست و گفت: معمولا در عراق از ظهر اربعین موکب‌ها ‌جمع‌آوری می‌شود و در این زمان نیاز به خدمت‌رسانی زائران زیادتر است.

وی افزود: تاکنون برای اسکان حدود ۱۰۰ هزار نفر در مسیر کربلا و نجف آماده و نزدیک به  ۲۰۰ هزار امکان پخت غذا توسط استان کرمان مهیا شده است.

فداکار با اشاره به موکب ماهان و خدمات‌دهی به زوار پاکستانی، بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای حمل و نقل، تغذیه و بهداشت زوار امام حسین (علیه السلام) استفاده کنیم، زوار تا رسیدن به مرز و خروج از استان کرمان از ما توقع خدمت دارند و نباید کوتاهی کنیم.

استاندار کرمان افزود: اثرگذاری فرهنگی از درآمد ریالی آن بیشتر است که باید در جامعه صورت گیرد و مردم از روی احساس و خلوص نیت در کار خیر شرکت کنند. فرهنگسازی در کارهای کوچک اثرات بزرگی دارد و نیاز است در این زمینه وقت گذاشته شود.

انتهای پیام

نظر شما