شناسهٔ خبر: 33055223 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا ۱ خرداد/

تداوم باد و باران در کشور

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم وزش باد و بارش باران در اکثر مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: وزش باد و گرد و خاک در مناطق شرقی و استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل داریم.

صاحب‌خبر -

«احد وظیفه» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی روزهای پایانی هفته، گفت: امروز در نیمه شرقی کشور و دامنه های زاگرس مرکزی شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود که این شرایط به ویژه در شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز مرکزی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال وقوع تگرگ در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش های شرقی سمنان نیز وجود دارد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: پیش بینی می شود در این روز دمای هوا در شمال شرق کشور در حدود 6 تا 8 درجه کاهش یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد در نیمه غربی کشور خواهد بود که در استان های کرمان، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از شدت بیشتری برخودار است.

 

وظیفه درباره وضعیت هوای روز جمعه در مناطق مختلف کشور نیز گفت: جمعه برای بخش هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و برای استان های واقع در شمال شرق، رگبار رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

 

وی با اشاره به افزایش دمای مناطق شمال شرق کشور در روز جمعه، افزود: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر برای شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی در استان های زنجان، البرز و تهران و دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس در استان های چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه غربی کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

 

وظیفه با بیان اینکه از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه و طی روز پنجشنبه برای نوار شرقی، بخش هایی از جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود، گفت: در مناطق شرقی  و در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: در طول روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و شب کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

 

وظیفه با بیان اینکه آسمان تهران در روز پنجشنبه قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود، افزود: شب پنجشنبه نیز برای تهران آسمانی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد و در روز جمعه کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

نظر شما