شناسهٔ خبر: 33023626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از کشورهای عربی؛

حماس خواستار تحریم کنفرانس بحرین شد

تهران - ایرنا - جنبش 'حماس' با صدور بیانیه ای از کشورهای عربی خواست در کنفرانس بحرین (فاز اقتصادی معامله قرن) شرکت نکرده و آن را تحریم کنند.

صاحب‌خبر -

بر اساس این بیانیه که پایگاه خبری 'عربی 21' آن را منتشر کرد، این جنبش به کشورهای عربی هشدار داد از هرگونه فعالیت یا اقدامی که منجر به عادی سازی و ورود به فاز اجرایی معامله قرن می شود، بپرهیزند.
در این بیانیه آمده است: از کشورهای عربی می خواهیم با مشارکت نکردن در این کنفرانس در کنار ملت فلسطین ایستاده و در برابر معامله قرن از این ملت دفاع کنند.
حماس در این بیانیه در خصوص برگزاری کنفرانس بحرین ابراز نگرانی کرد و این کنفرانس را اولین گام اجرای طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» خواند.
جنبش حماس در پایان بیانیه با رد هرگونه اقدام سیاسی یا عملی که منجر به تسهیل اجرای معامله قرن شود، تاکید کرد: امیدواریم بحرین و ملت اصیل این کشور صهیونیست های جنایتکار را در خاک خود نپذیرند و خاک کشورشان را با حضور صهیونیست ها نجس نکنند.
این کنفرانس که اولین مرحله اجرای معامله قرن خواهد بود، قرار است در 25 و 26 ژوئن در بحرین برگزار شود و جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین و اعطای وام های کم سود به فلسطین از اهداف آن عنوان شده است. رسانه های آمریکایی مدعی شده اند که نمایندگان برخی کشورهای عربی، تشکیلات خودگردان و سرمایه‌گذاران در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.
'جرد کوشنر'، داماد و مشاور یهودی الاصل رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
خاورم**9208**1275

نظر شما