شناسهٔ خبر: 32927834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کوهکن در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

ایران در برابر آمریکا باید سیاست تهاجمی به کار گیرد/ به نظر می‌رسد آمریکا قصد بازگشت به برجام را دارد

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید در سالگرد خروج آمریکا از برجام سیاست تهاجمی به کار گیریم و خیلی پذیرفته نیست که در برابر آمریکایی‌ها منفعل باشیم.

صاحب‌خبر -

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: فکر می کنم در سالگرد خروج آمریکایی ها از برجام دولت آمریکا و شخص ترامپ دچار یک گاف بزرگ شده اند که این بستر را آماده می کند که با حفظ تعهداتی که داریم بخش قابل توجهی از اقدامات مربوط به غنی سازی و فعالیت های هسته ای مان را تشدید کنیم.
وی دستور ترامپ مبنی بر نخریدن آب سنگین از ایران و اختلال در دیگر نیازهای هسته ای کشورمان  در سالگرد خروج امریکا از برجام دانسته و یا نادانسته یک فرصت سازی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که باید  از این فرصت کمال استفاده را داشته باشیم.

کوهکن با بیان اینکه به نظر می رسد آمریکایی ها متوجه اشتباهشان شده و می خواهند به این توافقنامه برگردند، تصریح کرد: برخی معتقد بودند بعد از خروج آمریکا از برجام، ایران نیز از برجام خارج خواهد شد اما ما باید درآمد-هزینه این کار را می سنجیدیم باید بررسی می کردیم که دستاورد خروج از برجام برای ما چه چیزی خواهد بود.

نماینده مردم لنجان با تاکید براینکه ایران همواره مبنای برنامه هسته ای خود را بر صلح آمیز بودن پیش بینی کرده است، افزود: ما هیچ گاه به سمت ساخت سلاح کشتار جمعی حرکت نکرده ایم و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای را جزو مبانی اعتقادی و حکم حکومتی خود می دانیم.

کوهکن با بیان اینکه ایران همواره بر عهد و پیمان خود در برجام پایبند مانده و ثابت کرده اگر توافقنامه‌ای را امضا کند تا آخر پای آن می ایستد، یادآور شد: ما باید در سالگرد خروج آمریکا از برجام عهدشکنی های ایالات متحده را استخراج کرده و مستندسازی کنیم و به این بهانه دخالت های آنها را مطرح کنیم، کشورهایی نیز در دنیا هستند که به نوعی می توانند در این کار با ما به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با ما همراهی کنند

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: به هرجهت خیلی پذیرفته نیست که در برابر آمریکایی ها منفعل باشیم، از این رو باید در سالگرد خروج آمریکا از برجام سیاست تهاجمی به کار گیریم.

نظر شما