شناسهٔ خبر: 32914450 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در استان فارس؛

کشف ۱۵۳ تن شکر احتکار شده

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف ۱۵۳ تن شکر احتکار شده در ۴ انبار در استان فارس خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی افزود​: در پی افزایش بی رویه قیمت شکر، گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌ها تشدید شده است.

وی گفت: در این راستا ۴ انبار شکر که جمعا ۱۵۳ تن شکر در آن‌ها احتکار شده بود، شناسایی شد و صاحبان آن‌ها بازداشت شدند و پرونده‌های متشکله نیز به شعبه ویژه تخلفات احتکار تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

رایگانی با اشاره به قرار وثیقه ۱۵ میلیارد ریالی برای متهمان این پرونده ها، افزود: با توجه به حساسیت موضوع، شکر‌های مکشوفه به دستور رئیس شعبه تعزیرات با قیمت مصوب در فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر توزیع و سازمان سازمان صنعت مکلف­ برنظارت کامل بر توزیع آن‌ها شد. ­

سخنگوی سازمان تعزیرات سیستم توزیع نامناسب را از دلایل افزایش نسبی قیمت این کالا برشمرد و گفت: به نظر می‌رسد محتکران و سودجویان تلاش دارند از شرایط موجود سواستفاده کنند و با احتکار شکر، این محصول را به قیمت‌های گزاف به فروش برسانند.

وی افزود: بدین منظور نظارت بر انبار‌های شکر تشدید شده است و صاحبان انبار‌ها موظفند موجودی شکر خود را اعلام کنند در غیر اینصورت برای تخطی کنندگان پرونده احتکار تشکیل شده است که طبق قانون تا ۷۰ درصد ارزش کالای مکشوفه جریمه نقدی در پی خواهد داشت.

نظر شما