شناسهٔ خبر: 32896006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری نخستین همایش قرآن‌پژوهشی استان اردبیل

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری نخستین همایش قرآن پژوهشی در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی طاهری در جمع خبرنگاران در خصوص نخستین همایش قرآن‌پژوهشی در استان اردبیل اظهار کرد: این رویداد علمی- پژوهشی به همت مؤسسه نور مبین اردبیل برگزار می‌شود و هدف از آن پرداختن به موضوعات تربیتی، روانشناسی، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، کسب و کار و رونق تولید، آموزه‌های امر به معروف و نهی از منکر و بهرمندی از نظرات اساتید و متخصصان حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: اثرات روانشناختی تلاوت و حفظ قرآن در رشد و ارتقاء سلامت معنوی، آثار زندگی قرآنی در سلامت جسمی و روانی، بررسی معیارهای سبک زندگی اسلامی در قرآن، مدیریت و مسئولیت‌پذیری در قرآن، بررسی نت‌شناسی و کالبد موسیقیایی قرآن، بررسی شاخصه‌های اعجاز در قرآن، بررسی معیار دوستی و دشمنی از منظر قرآن، نشاط و تفریح سالم از منظر قرآن، بررسی معیارهای تعلیم و تربیت در قرآن، آثار و برکات کار و تلاش و کسب روزی حلال از منظر قرآن، بررسی آموزه‌های امر به معروف و نهی از منکر در قرآن و شاخصه‌های اقتصاد سالم از منظر قرآن، محورهای اصلی همایش را تشکیل می‌دهند.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در خصوص ساختار مقالات ارسالی تصریح کرد: مقالات باید علاوه بر ساختار علمی- پژوهشی، رسا و مختصر بوده و عنوان دقیق علمی مناسب با محتوا داشته باشند.

طاهری زمان برگزاری همایش را ۲۴ تیرماه  اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا ١٤ تیرماه سال جاری به آدرس: اردبیل، میدان مبارزان، ابتدای خیابان دارو پخش، روبه‌روی مسجد امام جعفرصادق (ع)، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور مبین اردبیل یا پست الکترونیکی arnooralmobin@gmail.com  ارسال نمایند.

انتهای پیام/3463/214/

نظر شما