شناسهٔ خبر: 32888407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تصویب کلیات طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن در قم

کلیات طرح اقدام ملی برای ساخت مسکن در قم و آخرین وضعیت و مشکلات واحد‌های باقیمانده مسکن مهر در جلسه امروز شورای تامین مسکن بررسی و تصویب شد.

صاحب‌خبر -

تصویب کلیات طرح اقدام ملی برای ساخت مسکنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، در این جلسه که اولین جلسه امسال این شورا بود و با حضور معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد کلیات طرح پیشنهادی احداث مسکن در قم در قالب طرح اقدام ملی مطرح و تصویب شد.
در این طرح که با پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی قم ارائه شد مجموعا ۱۸۷ هکتار زمین دولتی در چهار نقطه شهر قم و پردیسان برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.
در طرح اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن تا سال ۱۴۰۰ در کشور پیش بینی شده است سهم استان قم از این تعداد ۲۲۰۰ واحد اعلام شده است.
دراین جلسه گزارشی از آخرین وضعیت طرح مسکن مهر و مشکلات واحد‌های باقیمانده هم ارائه و در این باره تصمیم گیری شد.
بر اساس گزارش راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساخت تعداد چهل و سه هزار و پانصد و چهار واحد مسکن مهر در استان در تعهد دولت بوده است که تا به حال چهل و دو هزار و ششصد و بیست واحد آن افتتاح شده است.
از ۸۴۴ واحد باقیمانده هم، پرونده ششصد واحد در مراجع قضایی است و ۲۸۴ واحد هم بیش از هفتاد درصد پیشرفت ساخت دارند.
طولانی شدن رسیدگی قضایی، نداشتن پایان کار، مشکلات مدیریتی برخی تعاونی‌های مسکن، تسهیلات بانکی و تامین زیر ساخت‌های و انشعابات اهم مشکلات واحد‌های باقیمانده مسکن مهر بود که در این جلسه مطرح و برای حل آن‌ها تصمیم گیری شد.
محسن بهشتی، معاون امور عمرانی استاندار تصریح کرد: ۲۸۴ واحد مسکن مهری که مشکلات قضایی ندارند به طور قطع تا شهریور به اتمام می‌رسند.
وی افزود: در جلسه مشترک با دستگاه قضایی ایجاد شعبه ویژه، برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مسکن مهر را دنبال می‌کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده استان قم تا افق سال ۱۴۰۵ به هفتاد هزار مسکن جدید نیاز دارد گفت: حدود ۶۹ هزار از این واحد‌ها در شهر قم نیاز است.
بهشتی تصویب کلیات طرح اختصاص ۱۸۷ هکتار زمین در قم و پردیسان را گام اول در چارچوب طرح ملی اقدام دولت برای تولید مسکن در استان اعلام کرد و افزود: برای تامین کامل نیاز استان در صورت لزوم از گزینه الحاق اراضی دولتی به محدوده شهر در چار چوب قانون استفاده می‌شود.
حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهر سازی هم اتمام طرح مسکن مهر تا پایان شهریور امسال و طرح ملی اقدام برای تولید مسکن را دو دستور کار محوری دولت در حوزه مسکن خواند.

<div id="video-display-embed-code_3505185"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2426376/3505185?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما