سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راهآهن در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه درباره افزایش قیمت بلیت رویکرد کلی دولت و شرکت راه آهن آن است که شوک قیمتی نداشته باشیم، گفت: راهآهن سعی میکند که قیمتها را در بخش حمل و نقل ریلی همواره متعادل نگه دارد.
وی تصریح کرد: واقعیت آن است که در حوزه حمل و نقل ریلی صاحبان واگنهای مسافری بخش خصوصی هستند و این شرکتها متعلق به دولت و شرکت راهآهن نیستند، بنابر این اقتصاد آنها باید درست باشد.
مدیرعامل شرکت راهآهن با اشاره به اینکه قیمت بلیتی که این شرکتها دریافت میکنند در بسیاری از مسیرها به صرفه نیست، گفت: بسیاری از مسیرهای ریلی در طول سال ضریب اشغال بالایی ندارند و قیمت پایین بلیت هم باعث میشود این شرکتها متحمل ضرر و زیان شوند.
بیشتر بخوانید: هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بازسازی واگنهای مسافری قطارها/ پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار
رسولی اظهار کرد: نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت بسیاری از لوازم و قطعات یدکی باعث شده که این شرکتها در بخش دستمزد کارگران و پرسنل، تأمین قطعات یدکی و همچنین تعمیر و نگهداری واگن ها دچار مشکل و افزایش قیمت شوند.
وی توضیح داد: شرکتهای حمل و نقل ریلی در حوزه مسافری درخواست افزایش قیمت بلیت را دادهاند که این درخواست آنها هم اکنون در حال بررسی است، اما شرکت راهآهن در تلاش است که بتواند امکانات لازم را در اختیار این شرکت ها در قالب یارانه پنهان قرار دهد تا بخشی از ضرر و زیان آنها بر طرف و این حوزه برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.
رسولی تصریح کرد: شرکت راه آهن از دولت درخواست کرد اعتباری برای یارانه آنها در نظر بگیرد تا این شرکتهای حمل ونقل ریلی بتواند مسیر خود را ادامه دهند.
رئیس انجمن شرکتهای حمل ونقل ریلی روز گذشته اعلام کرده بود که درخواست افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطارها را به راه آهن اعلام کرده ایم که امیدواریم در این هفته با برگزاری جلسه نهایی به توافق برسیم.
انتهای پیام/