شناسهٔ خبر: 32820667 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تب فوتبال بعد از افطار از امروز بالا می رود

شب قهرمانی ؟!

صاحب‌خبر -
آیا تکلیف قهرمان لیگ برتر مشخص می‌شود؟ این سؤالی است که همه علاقه‌مندان به فوتبال ایران در ذهن خود دارند اما برای رسیدن به پاسخ باید تا ساعات پایانی امشب صبر کرد. هفته بیست و نهم لیگ برتر به صورت همزمان از ساعت 21:30 امشب آغاز می‌شود و در پایان مسابقات مشخص خواهد شد که جام برای سومین فصل متوالی به پرسپولیس می‌رسد یا سپاهان، استقلال و پدیده کار را به هفته آخر می‌کشند. پرسپولیس در شرایطی امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که ناکام بزرگ لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ لقب گرفت و به‌عنوان نایب قهرمان دوره قبل، وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت. شاگردان برانکو در 5 بازی پیاپی (لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا) به پیروزی نرسیده‌اند اما بخوبی می‌دانند که در بازی با ماشین‌سازی حق لغزش ندارند و برای رسیدن به جام در سومین فصل متوالی، باید با سه امتیاز زمین را ترک کنند. ضمن اینکه اکثر بلیت‌های این بازی به فروش رفته و برانکو و شاگردانش دوست ندارند هواداران مشتاق خود را ناامید به خانه بفرستند. در مقابل ماشین‌سازی در 6 بازی پیشین پیروز نشده اما تیمی سازمان یافته و چغر است که به سادگی به حریفان خود امتیاز نمی‌دهد و ممکن است شاگردان محمدرضا مهاجری، در این بازی هم برای پرسپولیسی‌ها دردسرساز شوند. در صورتی که پرسپولیس امشب به پیروزی‌ برسد و سپاهان و استقلال امتیاز از دست بدهند، برانکو و شاگردانش سومین قهرمانی‌شان را جشن خواهند گرفت.
یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود. جایی که پدیده رده چهارمی میزبان سپاهان تیم دوم جدول است. یحیی گل‌محمدی در این فصل تیم منسجمی ساخته که توانسته پا به پای مدعیان بجنگد و هنوز هم روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. در مقابل، سپاهان به‌عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر قرار دارد که هوادارانش امیدوارند با امیر قلعه‌نویی به‌عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر، بعد از 4 سال‌ به قهرمانی برسند. بازی رفت دو تیم در اصفهان با یک گل به سود زردپوشان به اتمام رسید.
در این میان، استقلال هم به‌دنبال رخ دادن معجزه است. به این صورت که پرسپولیس و سپاهان بازی‌های خود را ببازند و استقلال هم برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی برسد تا شاگردان فرهاد مجیدی، شانس بیشتری برای قهرمانی پیدا کنند. استقلال هفته گذشته برابر استقلال خوزستان به برتری 4-2 رسید ولی در دیدار آسیایی خود مقابل الدحیل قطر به تساوی 1-1 دست یافت تا همانند پرسپولیس، وداع زودهنگامی از لیگ قهرمانان داشته باشد. با این حال، آبی‌ها امیدوارند در 2 بازی آخر به پیروزی برسند و شانس هم آنها را یاری کند تا رؤیای قهرمانی‌شان محقق شود. اما موتور صنعت نفت در این هفته‌های پایانی تازه روشن شده و برزیلی‌ها ۴ برد متوالی کسب کرده و به رده نهم جدول صعود کرده‌اند.   در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، تراکتورسازی رده پنجمی می‌خواهد پارس جنوبی را شکست دهد و شانس خود را برای گرفتن سهمیه آسیایی حفظ کند واین یعنی در این بازی هم هیجان خاصی حکمفرماست.
در دیگر دیدار، سپیدرود و نساجی دربی تیم‌های شمالی را برگزار می‌کنند. در این بازی، سپیدرود که برای بقا تلاش می‌کند، در ورزشگاه سردار جنگل به آب و آتش خواهند زد تا با کسب 3 امتیاز شانس ماندن در لیگ برتر را حفظ کنند. از طرف دیگر، دیدار پیکان و نفت مسجدسلیمان هم یکی از بازی‌های تعیین‌کننده لیگ به شمار می‌رود، چرا که نفتی‌ها به‌دنبال بقا هستند و فیروز کریمی هر چه از مربیگری بلد است را باید رو کند تا تیمش را در لیگ برتر نگه دارد. نتیجه این بازی برای هواداران سپیدرود نیز اهمیت دارد.
در دو بازی تیم‌ها نه سهمیه می‌گیرند، نه غم سقوط دارند و نه تب قهرمانی. ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر برابر فولاد به میدان می‌رود و استقلال خوزستان سقوط کرده هم در ورزشگاه غدیر اهواز برابر سایپا قرار می‌گیرد.

نظر شما