شناسهٔ خبر: 67844555 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ایران با 40 سهمیه، در آوردگاه المپیک

پرچمداران وارد می‌شوند

صاحب‌خبر -

[شهروند] امروز، شروع رسمی مسابقات المپیک 2024 پاریس است و کاروان کشورمان در رشته‌های مختلفی ورزشی خود را برای مصاف با رقبا آماده می‌کند. کاروان کشورمان با ٤٠سهمیه در ١٤رشته، راهی پاریس خواهد شد. به نسبت دوره‌های گذشته، ایران از تعداد سهمیه‌های کمتری برخوردار است، البته یکی از دلایل این مسئله به‌خاطر نبود رشته‌های تیمی مثل والیبال و بسکتبال است و همین مسأله باعث شده تا ورزشکاران کمتری از کشورمان در این مسابقات حضور پیدا کنند. این سهمیه‌ها در 14 رشته کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، وزنه‌برداری، تکواندو، شمشیربازی، قایقرانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، سنگنوردی، شنا و دوومیدانی به نام ورزش ایران ثبت شده است.
ایران در برخی از رشته‌ها همچون ژیمناستیک و سنگ‌نوردی برای اولین بار موفق شده است کسب سهمیه کند و مهدی الفتی و رضا علیپور نمایندگان ما در این رشته‌های ورزشی هستند و امیدواری‌های زیادی برای افتخارآفرینی این ورزشکاران در این دوره از رقابت‌ها وجود دارد.
همچنین محمد بیرانوند در رشته تیراندازی و بخش اهداف پروازی، جوان‌ترین المپین ایران در تاریخ مسابقات المپیک است و این ورزشکار هم امید زیادی دارد تا بتواند روی سکوی مسابقات قرار بگیرد و بتواند مدال کسب کند.
مهم‌ترین رشته ورزشی کشورمان در رقابت‌های المپیک، کشتی بوده است و در دوره‌های مختلف همیشه به افتخارآفرینی کشتی‌گیران‌مان امیدوار بوده‌ایم. رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع نمایندگان کشتی آزاد و مهدی محسن‌نژاد، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، هادی ساروی و امین میرزازاده در کشتی فرنگی به مصاف رقبا خواهند رفت. خیلی‌ها به طلای حسن یزدانی و امیرحسین زارع امیدوار هستند و در دیگر وزن‌ها و همچنین در کشتی فرنگی می‌توانیم شاهد مدال‌های خوش‌رنگی باشیم، اما فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر معتقد است نباید فشارها روی کشتی بالا باشد. با وجود این پتانسیل برای مدال‌آوری در این رشته ورزشی همیشه بالا بوده است و امیدواریم بازهم شاهد افتخارآفرینی کشتی‌گیران کشورمان باشیم.

پرچمداران وارد می‌شوند
بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی از شنبه، پنجم مرداد آغاز می‌شود و نمایندگان ایران در پنج رشته ورزشی قایقرانی، شمشیربازی، تیرانداری، ژیمناستیک و تنیس روی میز به مصاف رقبای خود می‌روند.
قایقرانی
مرحله گروهی رویینگ تک نفره زنان، فاطمه مجلل، در گروه اول، شروع از ساعت ۱۱ و ۴۲ دقیقه
شمشیربازی
مرحله یک سی و دوم انفرادی سابر، محمد فتوحی با زیا از مکزیک، ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه
یک شانزدهم نهایی انفرادی سابر، علی پاکدامن با یوشیدا از ژاپن، ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه
یک شانزدهم نهایی انفرادی سابر، محمد رهبری با سپاستین پاتریک از  فرانسه، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه
ژیمناستیک
دور مقدماتی، مهدی الفتی از ساعت ۱۷
تیراندازی
مقدماتی تپانچه بادی ۱۰ متر، هانیه رستمیان، شروع از ساعت ۱۴
تنیس روی میز
یک سی و دوم نهایی انفرادی، نوشاد عالمیان با اوموتایو از نیجریه، ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه
یک سی و دوم جدول اصلی انفرادی، ندا شهسواری با پریتیکا پاواده از فرانسه، ساعت ۲۳

نظر شما