شناسهٔ خبر: 32762076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تشدید کنترل بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان

ستاد تنظیم بازار برای کنترل بازار محصولات پروتئینی اقدام به توزیع گوشت قرمز در تهران و استانها کرده است و حالا برای نظارت بهتر بر این بازار کنترل بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ستاد تنظیم بازار در راستای کنترل قیمت برای بازار محصولات پروئتینی برای ماه مبارک رمضان تدابیری اندیشیده است و بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار برای تنظیم بازار گوشت مرغ و گوشت قرمز در زمینه گوشت مرغ ۱۵ هزار تن به صورت گرم و به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۵۰۰۰ تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که در استان‌ها توزیع می شود و این قیمت‌ها، قیمت مصرف‌کننده است. همچنین برای گوشت قرمز ۵۰۰۰ تن پیش‌بینی شده است که قیمت یک کیلوگرم گوشت مخلوط منجمد ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته‌ شده است.

 

حالا برای کنترل بهتر و بیشتر این بازار در ماه مبارک رمضان بنا به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور طرح تشدید کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام ماه رمضان امسال اجرایی می‌شود.

 

سازمان دامپزشکی کشور به نقل از «سامد برومندفر» آورده است: «بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام ماه رمضان امسال نیز در ۴ قالب هماهنگی بین‌بخشی، برنامه عملیاتی، برنامه نظارتی، اطلاع‌رسانی اجرایی می‌شود. پس از انجام اقداماتی جهت هماهنگی بین بخشی، در زمینه برنامه عملیاتی کنترل و نظارت بهداشتی اقداماتی نظیر سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی در استان و شبکه‌های تابعه و تجهیز آنها به امکانات مورد نیاز در تمام ایام، اجرای طرح از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و در دو شیفت کاری پیش‌بینی شده است.»

 

وی اضافه کرده است: «در این زمینه پیش‌بینی شده است تا تمامی مکان‌های مناسب برای استقرار اکیپ‌ها با توجه به نتایج اجرای طرح در سال گذشته، از قبل شناسایی تعیین و جهت استقرار آنها در میادین شهر مجوز‌های لازم از اداره راهنمایی و رانندگی اخذ شود.

 

یادآور می شود: مراکز توزیع و عرضه، خودرو‌های ویژه حمل، کشتارگاه، سردخانه، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی از اماکن تحت پوشش این طرح هستند البته فارغ از تمهیدات اتخاذ شده جهت نظارت مستمر بر اجرای برنامه در سطح استان و شهرستان‌های استان توسط اکیپ‌های متشکل از کارشناسان اداره کل‌دامپزشکی و همچنین بازرسان، تدابیر لازم جهت اقدام روابط عمومی اداره کل دامپزشکی هر استان و در صورت لزوم با خبرنگاران محلی و صداوسیمای استان در زمینه تهیه عکس، گزارش، خبر و فیلم از امکانات فراهم شده و انجام گرفته در ایام مذکور همکاری کند./

نظر شما