شناسهٔ خبر: 68637378 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

صدیقی: آبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اتحاد اهمیت زیادی دارد، گفت: نآبروی هم را نبریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.»

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: همه را به رعایت حریم حق تعالی و توجه به حضور خداوند و قدم برداشتن برای جلب رضای خدا دعوت می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ولادت پیامبر (ص) و هفته وحدت گفت: وحدت یک مساله دارای حیات است؛ متلاشی شدن جامعه و تفرقه علامت مرگ جامعه و وحدت علامت حیات و زنده بودن جامعه است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امت وقتی امت است که مسیر و مقصد و امام و راهنما و وحدت واحد دارند؛ همه از اختلاف ضرر می‌کنند و نزاع کار عقل نیست و کار شیطان و نفس اماره است لذا اتحاد بسیار اهمیت دارد.

صدیقی اضافه کرد: همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند؛ شرف بنده خدا از خانه خدا پیش خدا بیشتر است پس آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و همدیگر را پایمال نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

وی افزود: درباره آن‌هایی که گناه می‌کنند، روایات این است که خدا منتظر برگشت گناهکار است. خداوند اهل توبه را محبوب خودش معرفی کرده است. کسی که گناه کرده و اکنون گناه نمی‌کند، خداوند گناه او را به حساب نمی‌آورد و گناه تائب را محو می‌کند. خداوند یک نفر را با یک گناه طرد نمی‌کند و دعوت خصوصی می‌کند و نازش را می‌کشد و می‌گوید چشم به راه و مشتاقت هستم. ما همه بنده خداوند هستیم.

حفظ وحدت از اولویت‌های اول جهان اسلام است

امام جمعه موقت تهران در ادامه حفظ وحدت را از اولویت‌های اول جهان اسلام دانست و افزود: مهم‌ترین سلاح دشمن از دیرباز برای استعمار و استثمار، ایجاد تفرقه بوده است؛ انگلیس خبیث و روباه پیر خیانتکار و جرثومه فساد این تعبیر را دارد که اختلاف بینداز و حکومت کن. پس در قدم اول خودتان و خانواده‌تان با هم باشید و اتحاد محله‌ای و شهری و منطقه‌ای و ملی و اتحاد بین المللی داشته باشید.

صدیقی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با اساس اسلام مقابله و جنگ می‌کند و قرآن می‌سوزاند و مسجد‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد و کاری به شیعه و سنی ندارد. دنیای استکبار و کفر به همان میزان که با شیعه بد است، با اهل سنت نیز عناد آشتی ناپذیر دارند.

وی افزود: این‌ها اعتقاد به خدا و کرامت انسانی ندارند لذا وقتی پایشان به جایی برسد نسل را هرس می‌کنند و زیرساخت‌ها و مراکز فرهنگی و حتی نسل‌ها را از بین می‌برند همان طور که فرعون دختران را نگه می‌داشت و پسران خردسال را از دم شمشیر می‌گذراند. فرعون زمان ما آمریکا شیطان بزرگ و ایادی‌اش و صهیونیست‌های بی رحم خبیث وحشی جعلی بی هویت هستند که به زن‌ها، پسر‌ها و دختر‌ها رحم نمی‌کند و در نهایت قساوت قلبی با دید نابود کردن نسل اقدام می‌کند و بنا دارد یک مسلمان روی زمین باقی نماند.

صدیقی تاکید کرد: در این شرایط باید چشم‌ها را باز کنیم و بدانیم با چه خطری مواجه هستیم. آتشی ما را تهدید می‌کند که برای مهار کردن این آتش هیچ دستوری مثل دستور خداوند و پیامبر خدا نیست که فرمود «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا»

وی افزود: ما دست همه برادران اهل سنت را در تمام اقطار روی زمین می‌فشاریم و هر جا مظلومی سراغ داریم به حکم مکتب آموزه‌های توحیدی و قرآنی خانه مظلوم هستیم، چه شیعه و چه سنی باشد و این موضوع را دنیا بعد از انقلاب اسلامی شاهد بوده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین اسلام دین ستم‌سوز و طاغوت گریز است، گفت: باید موانع وحدت را از میان برداشت و برای این موضوع نخبگان، فرهیختگان و دلسوزان در کشور‌های مختلف با برگزاری جلسات مشترک فکر‌هایی بکنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: رئیس جمهور در اولین سفر برون مرزی خود به عراق سفر کرده که انتخاب درستی است؛ عراق با ما مشترکاتی دارد و هم مرز است و از جهاتی با هم یک خانواده هستیم و همه دل به یک نقطه مرکزی داده‌ایم و جاذبه امامان ما همه ایرانی‌ها و عراقی‌ها را با یکدیگر مسنجم و یکی می‌کند و جدایی نداریم.

صدیقی همچنین با بیان توصیه‌هایی به دولت چهاردهم گفت: رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت ۱۳ توصیه راهبردی و کلیدی داشتند. توقع مردم این است دولت توصیه‌ها را در دستور کار قرار دهد که یکی از آن‌ها توجه به اولویت‌هاست.

وی افزود: این اولویت‌ها در دو بخش فوری و به روز است که مهم‌ترین آن رسیدگی به وضع معیشتی مردم، بالا بردن ارزش پول ملی، سامان دادن به کسب و کار مردم، اشتغال جوانان، ازدواج و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و فرهنگ سازی در جهت استفاده از تولیدکنندگان است، چون گاهی برخی از نیرو‌های مرئی و نامرئی با تولیدکنندگان برخورد مناسب ندارند و آن‌ها می‌ترسند سرمایه‌های خود را در صحنه آورده و سرمایه گذاری کنند لذا به درستی برای حمایت از تولیدکنندگان فرهنگ سازی شود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید نیرو‌های قضایی و امنیتی و انتظامی مراقب باشند اشخاصی که قدرت فکری و امکان جذب سرمایه از داخل و خارج دارند را مورد تکریم قرار داده و اطمینان دهند تحت حمایت نظام جمهوری اسلامی قرار دارند.

کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست

وی تامین امنیت سرمایه گذاری و اصلاح ساختار بودجه را از دیگر اولویت‌های دولت چهاردهم برشمرد و گفت: کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست لذا در بودجه‌ریزی به گونه‌ای پیش‌بینی شود که درآمد‌ها و هزینه‌ها تطبیق داشته باشند.

صدیقی با بیان توقعات مردم از دولت گفت: براساس یک نظرسنجی مردم از دولت توقع دارند که به وعده‌هایش عمل کند. همچنین مردمی بودن و حضور در متن مردم و عدالت محوری و پررنگ کردن روحیه اعتماد و امید از دیگر توقعات مردم است.

به گفته وی، یاس، مرگ و ناامیدی ذلت است و امید، مردم را در مسیر هدف پویا می‌کند.

صدیقی، اشتغال، مبارزه با فساد، بهبود روابط با سایر کشور‌ها و پیروی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری را از دیگر توقعات مردم از دولت چهاردهم بیان کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران به بیان نکاتی درباره مواجه با دشمن درونی و بیرونی پرداخت و گفت که مردم با انقلاب اسلامی کمر بسته زیر پرچم ولایت به دین‌شان عمل کرده و سیاست شان توحیدی، تجارتشان اسلامی، فرهنگشان الهی و سبک زندگی شان اسلامی باشد.

وی با اشاره به آغاز امامت حضرت ولیعصر گفت: امام زمان (عج) به برقراری عدالت در سراسر عالم و رفع ظلم و نفاق و گناه شهره است.

نظر شما