شناسهٔ خبر: 32719586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای نخستین بار در شهر تهران؛

تجهیز کانال سرخه حصار به سیستم هشدار دهنده سیلاب

شهردار منطقه ۲۰: برای نخستین بار در شهر تهران، کانال سرخه حصار به سیستم هشدار دهنده سریع و اعلام سیلاب احتمالی مجهز شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار افزود: برای اولین بار در شهر تهران و به ابتکار مدیریت بحران منطقه، سیستم هشدار دهنده سریع در کانال سرخه حصار نصب و امکان اطلاع از وضعیت سطح آب این کانال در منطقه ۲۰ میسر شده است.

افشار با بیان اینکه ارسال پیام هشدار دهنده یکی از کارکرد‌های این سیستم است، گفت: هر گاه سطح آب کانال از حد معین بیشتر شود، به طور خودکار یک پیام هشدار متنی متناسب با وضعیت موجود به مدیران شهری ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل و کاهش خطرات سیل به دو شیوه سازه‌ای و غیر سازه‌ای انجام می‌شود، افزود: سیستم‌های هشدار دهنده به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های غیر سازه‌ای به دلیل هزینه پایین، کارایی و عملکرد بالا، سازگاری با محیط زیست و سهولت اجرا، کارآیی موثری در مقابله با سیلاب‌ها دارد.

شهردار منطقه ۲۰ گفت: در روش‌های سازه‌ای تاکید بر مهار سیلاب‌های حوضه از طریق افزایش قابلیت نفوذ و نگهداشت آب در سطح حوضه است و تحقیقات نشان داده است این روش‌ها به تنهایی برای کاهش خطرات سیلاب کافی نیست و استفاده از روش‌های غیر سازه‌ای نیز به عنوان مکمل ضروریست.

مدیریت شهری منطقه ۲۰ با شعار «ری؛ شهر ایرانی اسلامی پیشرو» فعالیت‌های زیادی که برای نخستین بار در شهر تهران انجام شده را در کارنامه ۸ ماهه خود به ثبت رسانده است که رونمایی از ۸ دستاورد مهم در مدیریت بحران، برنامه راهبردی و عملیاتی، انتخابات الکترونیک شهرداران مدرسه، اپلیکیشن راهنمای زائر، اپلیکیشن برفروبی، اپلیکیشن تفکیک پسماند از این فعالیت هاست.

نظر شما