شناسهٔ خبر: 32729275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با ابتکار شهرداري منطقه 20 انجام شد:

تجهيز کانال سرخه حصار به سيستم هشدار دهنده سريع

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا-شهردار منطقه 20 گفت: براي اولين بار در شهر تهران، کانال سرخه حصار به سيستم هشدار دهنده سريع و اعلام سيلاب احتمالي مجهز شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا از ري، فرهاد افشار با بيان اين مطلب افزود: براي اولين بار در شهر تهران و به ابتکار مديريت بحران منطقه، سيستم هشدار دهنده سريع در کانال سرخه حصار نصب و امکان اطلاع از وضعيت سطح آب اين کانال در منطقه 20 ميسر شده است.
افشار با بيان اينكه ارسال پيام هشدار دهنده يكي از كاركردهاي اين سيستم است، خاطرنشان كرد: هر گاه سطح آب کانال از حد معين بيشتر شود، به طور خودكار يك پيام هشدار متني متناسب با وضعيت موجود به مديران شهري ارسال مي‌شود.
وي با بيان اينکه کنترل و کاهش خطرات سيل به دو شيوه سازه اي و غير سازه اي انجام مي شود، افزود: سيستم هاي هشدار دهنده به عنوان يکي از بهترين و موثرترين روشهاي غير سازه اي به دليل هزينه پايين، کارايي و عملکرد بالا، سازگاري با محيط زيست و سهولت اجرا، کارآيي موثري در مقابله با سيلاب ها دارد.
شهردار منطقه 20 اظهار داشت: در روش هاي سازه اي تاکيد بر مهار سيلاب هاي حوضه از طريق افزايش قابليت نفوذ و نگهداشت آب در سطح حوضه است و تحقيقات نشان داده است اين روش ها به تنهايي براي کاهش خطرات سيلاب کافي نيست و استفاده از روشهاي غير سازه اي نيز به عنوان مکمل ضروريست.
گفتني است مديريت شهري منطقه 20 با شعار" ري؛ شهر ايراني اسلامي پيشرو" فعاليت هاي زيادي که براي اولين بار در شهر تهران انجام شده را در کارنامه 8 ماهه خود به ثبت رسانده است که رونمايي از 8 دستاورد مهم در مديريت بحران، برنامه راهبردي و عملياتي، انتخابات الکترونيک شهرداران مدرسه، اپليکيشن راهنماي زائر، اپليکيشن برفروبي، اپليکيشن تفکيک پسماند از جمله اين فعاليت ها است.  

نظر شما