شناسهٔ خبر: 32700680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

طرح ضیافت الهی در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -
قزوین ـ خبرنگار اطلاعات: طرح ضیافت الهی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین برگزار می‌شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اعلام این خبر در جلسه کمیته استانی ضیافت الهی و ساماندهی منابع انسانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان گفت: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان به منظور ارتقای توان معرفتی و معارفی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در امامزادگان، طرح ملی «ضیافت الهی» را اجرا می‌کند.

حجت‌‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی تاکید کرد: این طرح امسال در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان با همکاری هیات امنا، خادمان، متولیان و جامعه قرآنی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: در این طرح ۲۳ روحانی و مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و ۲ مفسر قرآن‌کریم در امامزادگان مستقر می‌شوند و با سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت فعالیت خواهند کرد. مجیدی با اشاره به استقبال مردم از خیمه‌های معرفت افزود: امسال همانند سال‌های گذشته، با برپایی خیمه‌های معرفت برنامه‌های متنوعی مانند مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، تربیت کودکان و همچنین غرفه کودک و نوجوانان و تبلیغ چند رسانه‌ای در امامزادگان شاخص پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: جلسات تفسیر قرآن به دو صورت تفسیر موضوعی و سوره‌ای و همچنین تفسیر موضوعی با حضور مردم و نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه و روحانیون اعزامی برگزار می‌شود. او افزود: برنامه جزء خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن‌‌‌کریم در ایام ماه مبارک رمضان در هفت بقعه و امامزاده استان برگزار می‌شود و به صورت مستقیم از شبکه‌های استانی و ملی هم پخش خواهد شد و همه مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند. مجیدی تاکید کرد: جلسات قرآنی سال گذشته با استقبال پرشور روزه‌داران همراه شد و امیدواریم امسال هم با مشارکت مردم به‌خوبی برگزار شود.

وی همچنین از برگزاری جشن ولادت امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) هم خبرداد و اظهارداشت: در این جشن بیش از ۱۵۳ برنامه و ۵۸ امامزاده برگزار می‌شود. همچنین در برخی از شب‌ها پس از برگزاری محافل و سخنرانی‌ها،‌ جشن‌های رمضان به صورت شاد و جذاب برگزار می‌شود تا نشاط معنوی و قرآنی روزه‌داران فراهم شود.

نظر شما