شناسهٔ خبر: 32694939 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شاه آبادی در جمع خبرنگاران خبر داد

تدارک ۸۷۰ عنوان برنامه رادیویی برای ماه مبارک رمضان

معاون صدای رسانه ملی گفت: بیش از ۸۷۰ عنوان برنامه در شبکه های مختلف رادیویی تدارک دیده ایم که در ماه مبارک رمضان روی آنتن می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون خبرگزاری شبستان، حمید شاه آبادی در حاشیه مراسم افتتاح رادیو فصلی و موضوعی«ترتیل» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه رادیو ترتیل در سال گذشته از ابتدا مورد استقبال مردم قرار گرفت از امروز این رادیو مهمان منازل شنوندگان است. در کنار رادیو قرآن و رادیو تلاوت رادیو « ترتیل » را راه اندازی کردیم. خوشبختانه اقدامی که امسال انجام گرفت ، تصویرسازی صفحات مصحف به گونه ای انجام گرفت که کسانی که این رادیو را از طریق گیرنده های دیجیتال دریافت می کنند بتوانند از صفحات قرآنی هم استفاده کنند.

 

معاون صدای رسانه ملی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان ماه قرآن است و همه به دنبال این هستند تا با استعانت از قرآن بتوانند روحیه معنوی خود را ارتقا بدهند. رادیو ترتیل این  فرصت را برای همه فراهم می کند تا در روزهای ماه مبارک رمضان در هر روز و ساعتی بتوانند تلاوت  مورد علاقه خود را بشنوند و استفاده کنند.

 

 

وی همچنین در خصوص برنامه های رادیو قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: رادیو قرآن مجموعه برنامه های قرآنی را دارد. همچنین بسیاری از قرائت هایی که قاریان ایرانی و قاریان شناخته شده خارجی ارائه می کنند و همچنین برنامه مسابقات و اقداماتی که در گذشته انجام گرفته است را دارد.

 

 

شاه آبادی گفت: در رادیو تلاوت شاهد تلاوت های قرآنی هستیم و هر برنامه ای در گذشته داشته است ادامه دارد. برنامه های این دو شبکه یعنی شبکه های تلاوت و قرآن شکل سابق خود را دارد و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفته است. اما رادیو ترتیل قرائت های ترتیلی را در کنار آنها عرضه می کند.

 

 

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته رادیو ترتیل چهارمین رادیویی فصلی است که افتتاح شده است، افزود: رادیو ترتیل با پایان ماه مبارک رمضان همچنان از طریق گیرنده های دیجیتال  و تلفن همراه قابل دریافت است و در این فضاها تدام دارد، از پایان ماه مبارک رمضان تا سال آینده همچنان رادیو ترتیل را در این فضاهای ذکر شده داریم اما روی موج اف ام چون محدودیت دارد تنها انحصار به ماه مبارک رمضان دارد و در این ایام قابل دریافت است.

 

معاون صدای رسانه ملی همچنین در خصوص ترتیل هایی که قرار است از این شبکه رادیویی پخش شود، توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای عالی قرآن تعدادی از ترتیل هایی که داریم ترتیل های ایرانی است مثل ترتیل های استاد ابولقاسمی و دیگر ترتیل های مصوبی که شورای عالی قرآن از قاریان خارجی دارد.این ترتیل ها در روز ترکیبی است از تلاوت های قاریان ایرانی و قاریان بین المللی.

 

 

شاه آبادی همچنین در خصوص برنامه های سایر شبکه هایی رادیویی در ماه مبارک رمضان توضیح داد: در همه شبکه ها اقدامات ویژه ماه مبارک را داریم. مجموعه اقداماتی که در شبکه های مختلف صورت گرفته است تولید ویژه برنامه های سحرگاهی و برنامه های افطار است که همه شبکه ها به صورت اختصاصی دارند. تولید برنامه هایی با  محوریت حق الناس  و آموزه های دینی را در دست داریم.

 

 

وی بیان کرد: حضور چهره های روحانی و معنوی را در برنامه های سخنرانی داریم .مجموعه شبکه هایی رادیویی ما در حوزه احکام قطعات و برنامه هایی را تولید کرده اند. گزیده های منتخبی در برنامه های احکام گنجانده شده است. در شبکه معارف توسعه برنامه های ویژه رمضان را در نظر داریم. در رادیو سلامت برنامه های مرتبط با سبک زندگی قرآنی را داریم.

 

شاه آبادی گفت: در کل  بیش از 870 عنوان برنامه در شبکه های مختلف رادیویی تدارک دیده ایم که در ماه مبارک رمضان روی آنتن می روند.

 

وی همچنین در خصوص برنامه های مربتط با موضوع استهالال در رادیو گفت: در باب استهلال ماه که همین امشب یکی از موضوعات مورد بحث است و هم استهلال در شب اول که مرتبط با برنامه های شب قدر هم خواهد بود اطلاع رسانی ما نیز بر مبنای اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری خواهد بود. روز عید فطر هم که طبق تقویم با روز 15 خرداد تلاقی دارد تلاش داریم هم ویژه برنامه های عید را داشته باشیم و هم روز پانزده خرداد را.

 

 

 

 

 

نظر شما