شناسهٔ خبر: 32694643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مساجد تهران میزبان ۹۰۰ محفل جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال در ماه مبارک رمضان، جزء‌خوانی قرآن کریم در بالغ‌ بر ۹۰۰ مسجد استان تهران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان، مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مساجد تهران برای ماه مبارک رمضان اظهارداشت:طرح تلاوت نور به‌عنوان فراگیرترین طرح قرآنی کشور قریب ۲۵ سال در حال اجراست که طی آن روزانه یک صفحه از قرآن کریم در مساجد تلاوت می‌شود که استقبال عمومی از آن از سوی ائمه جماعت، هیأت امنا و نمازگزاران مساجد مناسب بوده است.

 

 

وی اضافه کرد: به‌موازات طرح تلاوت نور، طرح تفسیر همراه نیز در مساجد برگزار می‌شود که در قالب آن روزانه یک آیه از صفحه تلاوت شده قرآن در مساجد تفسیر می‌شود که کتاب تفسیر همراه تهیه‌شده برای آن، مجموعه تفسیر و ترجمه لغات ۶۰۰ آیه برگزیده قرآن است.

قدیریان افزود: در ماه مبارک رمضان بناست طرح تفسیر نور ادامه پیدا کند و درمجموع در بالغ‌بر ۱۳۰۰ مسجد از سوی کانون‌های فرهنگی هنری استان تهران برگزار می‌شود که ممکن است این برنامه بعد از نماز ظهر و عصر و یا بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شود.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: براساس پیش‌بینی‌ها امسال در ماه مبارک رمضان، جزء خوانی قرآن کریم در بالغ‌بر ۹۰۰ مسجد استان تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی سفره کریمانه افطار در قالب طرح «افطاری ساده» در مساجد تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ شده است تا آن دسته از مساجدی که با کمک‌های مردمی قادر به برپایی سفره افطار ساده هستند، طرح سفره کریمانه را برپا کنند.

قدیریان با بیان اینکه جلسات سنتی قرآن کریم نیز از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود، افزود: درگذشته جلسات سنتی قرآن کریم در خانه‌ها برپا می‌شد و امسال بنا شده است تا اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در خانه‌ها و مراکز خود از ساعت ۱۰ شب برگزار خواهند کرد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: این ستاد به‌عنوان یکی از اعضای طرح قرآنی ۱۴۵۳، برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این راستا را از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما