شناسهٔ خبر: 67761663 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

پیام رئیس سازمان سینمایی به جشنواره بین المللی فیلم کوثر

صاحب‌خبر -
در آستانه برگزاری آیین پایانی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ پیامی را برای این جشنواره ارسال کرد.

به گزارش سینا، متن کامل پیام رییس سازمان سینمایی به این شرح است:

مادر و خانواده و نقش بی‌بدیل آن‌ها در شکل گیری، توانمندسازی و قوام و دوام جوامع در طول تاریخبرجسته و انکارناشدنی است. در جهان پرآشوب امروز نیز، که جریان استحماری شخصیت زن با تفکر سرمایه‌داری به عنوان گفتمان غالب جامعه غربی در حالگسترش است، بررسی، واکاوی و روایت نقش زن درزیست مدرن از طریق فرآیند‌های رسانه‌ای مدرن از جمله سینما ضرورتی مهم تلقی می‌شود. زن به عنوان تکیه‌گاه بزرگ و یگانه خانواده حضور و وجودی حیاتی در تکوین، استحکام و ایستادگی جوامع و تربیت نسل‌های تازه ایفا می‌کند که باید آن را ارج نهاد و به بالندگی و شکوفایی آن کمک کرد. در حوزه تمدنی جهان اسلام این نقش آن‌چنان، پرقدرت، گرانمایه و قواره‌مند تعریف شده است که باید آن را الگویی بدیع از نقش و حضور زنان تمدن‌ساز در حوزه‌های مختلف دانست. بی‌گمان، جشنواره فیلم کوثر با نگاه روایت‌گری و جستجو‌گرانه به زندگی زنان ایثارگر مقاوم در سینمای ایران و حوزه مقاومت پنجره‌ای تازه به این افق گشوده است. این رویداد ارزشمند از آنجا که می‌کوشد به نقش زنان و معرفی ظرفیت‌های موجود جامعه هنری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه تهاجم نرم دشمن بپردازد، در زمانه کنونی یک ضرورت فرهنگی و هنری محسوب می‌شود. با این چشم انداز، باید گفت از آنجا که جشنوارهبین المللی فیلم کوثر به موضوعات بنیادینی، چون سبک زندگی ایرانی اسلامی و پوشش الگوی زنان ایثارگر انقلاب و جبهه مقاومت پرداخته و نقش آنان را در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی در برهه‌های گوناگون مورد واکاوی قرار می‌دهد، می‌تواند منشا تحولات و اثرات بسیاری در این زمینه باشد. جشنواره فیلم کوثر با اهداف و چشم انداز‌های گوناگونی که برای خود تعریف کرده، فصل تازه‌ای از روایت‌گری زنان در جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی گشوده است که باید آن را قدر دانست و در جهت غنی‌سازی آن اهتمام ورزید.

گفتنی است: آیین پایانی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر، امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۶:۳۰ در محل سالن شماره یک پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

«بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» با همکاری شهرداریتهران، موسسه تصویر شهر، سازمان امور سینمایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صدا و سیمای جمهوریاسلامی ایران پنجمین جشنواره بین‌المللی «فیلمکوثر» را با دبیری ناصر باکیده برگزار کرد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما