شناسهٔ خبر: 32667532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف:

طرح ضیافت الهی در30 بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می شود

بندرعباس- ایرنا- مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 30 بقعه متبرکه این استان اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی روز شنبه در نشست خبری با موضوع برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در قالب این طرح شاهد اقامه نماز جماعت در 25 بقعه متبرکه، برپایی خیمه های معرفت در پنج بقعه متبرکه، برپایی محفل انس با قرآن کریم در 13 بقعه متبرکه و ترتیل و جزء خوانی قران کریم در 25 بقعه متبرکه هستیم.
وی ادامه داد: همچنین 13 بقعه محل تفسیر قرآن کریم، 18 بقعه محل اجرای برنامه خدیجه مادر امت، 23 بقعه محل اجرای مراسم آیین ولادت امام حسن مجتبی (ع) و 25 بقعه متبرکه نیز محل دادن افطاری ساده خواهند شد.
این مسوول اضافه کرد: آیین شب های قدر نیز در 23 بقعه متبرکه هرمزگان برگزار و نماز عید فطر در 18 بقعه متبرکه اقامه می شود.
وی یادآورشد:20 مبلغ بومی و 13 مبلغ اعزامی از قم و هفت روحانی مستقر در برگزاری برنامه های اوقاف هرمزگان در ماه مبارک رمضان مشارکت خواهند کرد.
** تعیین تکلیف 23 املاک وقفی دستگاه های دولتی هرمزگان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: 23 دستگاه و نهاد دولتی املاک وقفی در اختیار دارند که در گذشته قانون به آنها اجازه بهره برداری داده بود که برخی از این املاک تعیین تکلیف شده است.
حجت الاسلام گرایلی افزود: اموال وقفی در اختیار نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی به طور کامل تعیین تکلیف شده که 270 میلیارد ریال برای نیروهای مسلح و 290 میلیارد ریال برای دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده است.
وی اضافه کرد: این مطالبه ها جزو دیون دولت قرار گرفته و چیزی را بر بودجه هرمزگان تحمیل نکرده است و دولت به صورت مستقیم آنها را پرداخت می کند.
وی اشاره کرد: 6 هزار متر مربع از اموال وقفی با حکم دادگاه و اثبات مالکیت به حالت وقفی خود بازگردانده و 867 سند برای موقوفه های استان صادر شد.
3219/6048

نظر شما