شناسهٔ خبر: 32640050 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فرهنگ‌سازی برای اقتصاد دانش‌بنیان و رونق تولید در دانش‌آموزان کردستانی به خوبی دنبال می‌شود

گروه اجتماعی- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه دستاوردهای دانش‌آموزان و مربیان در جشنواره جابربن حیان به خوبی بیانگر این است که فرهنگ سازی برای رونق تولید ملی، اقتصاد دانش‌بنیان، یادگیری علم کاربردی در دانش‌آموزان و تبدیل کردن آن به مهارت در استان کردستان به خوبی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح نمایشگاه جابربن‌حیان که امروز، 12 اردیبهشت ماه در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، از بانیان و دست اندرکاران جشنواره جابربن حیان و همچنین آموزگاران، مدیران، مربیان پیش دبستانی، اولیا و دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره جابربن حیان حاصل تلاش و زحمات آموزگاران، مدیران و دانش آموزان عزیز است، افزود: خوشبختانه این نمایشگاه در سطح خیلی مطلوبی برگزار شده و ما شاهد تنوع فعالیت هایی هستیم که توسط دانش آموزان و با کمک معلمان انجام شده است.
حکیم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از سیاست های ابلاغی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اجرای برنامه جشنواره جابربن حیان در مدارس است؛ گفت: این جشنواره در راستای تقویت روحیه پژوهشی در دانش آموزان و انجام تکالیف مهارتی و توجه به هویت ملی بومی اجرا می شود و دانش آموزان با تسلط کامل دست سازه‌های خود را به نمایش می گذارند.
وی افزود: در نمایشگاه جابربن حیان دانش آموزان جلوه‌‌های از پایبندی و پیگیری آداب و رسوم محلی را به خوبی اجرا می‌کنند.
حکیم زاده با بیان اینکه محیط های آموزشی به سمت محیط تربیت محور تغییر پیدا یافته و کودکان می توانند در کنار هم بدون رقابت از یادگیری لذت ببرند، اعلام کرد: خوشبختانه در استان کردستان برنامه جابربن حیان نیز با جدیت دنبال شده است.
وی عنوان کرد: سه شعار محوری« مهارت آموزی، رقابت زدایی و بازی و نشاط » در معاونت آموزش ابتدایی استان کردستان به خوبی پیگیری و اجرایی شده و در کارهای عملی که به صورت گروهی انجام شده، نمود پیدا کرده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت یادگیری فعال در دوره کودکی، ابراز امیدواری کرد با دنبال کردن سیاست اجرایی در معاونت آموزش ابتدایی، شاهد این باشیم که کودکان به دور از اضطراب و رقابت از طریق بازی، یادگیری و دست ورزی داشته باشند.
حکیم زاده با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش بر یادگیری دانش‌آموزان در محیط شاداب و با نشاط تاکید دارد؛ گفت: استان کردستان یکی از استان های هدف در اجرای برنامه بازی و یادگیری است.
وی ادامه داد: کودکان می‌توانند از طریق فعالیت عملی هویت و فرهنگ بومی خود را پاس بدارند و از طریق پژوهش و فعالیت‌های عملی، یادگیری مفاهیم علمی را پایدار کنند و یادگیری معناداری داشته باشند.
به گفته این مقام مسئول برپایی نمایشگاه جابربن حیان در سال رونق تولید ملی می تواند نقطه شروع خوبی باشد برای اینکه ما امیدوار باشیم به آینده‌ای که در آن کودکان ما از کودکی علم را کاربردی یاد گرفته‌اند و توانسته‌اند مفاهیم عملی را در زندگی به کار ببرند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین با اجرای این جشنواره و با دیدن این دستاوردها ما معتقدیم که بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان حتما و حتما پایه‌هاش در دوران کودکی گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای فرهنگ سازی مناسب، زمان کودکی است ؛ یادآور شد: خوشبختانه دستاوردهای دانش‌آموزان و مربیان در جشنواره جابربن حیان به خوبی بیانگر این است که فرهنگ سازی برای رونق تولید ملی، اقتصاد دانش‌بنیان، یادگیری علم کاربردی در دانش‌آموزان و تبدیل کردن آن به مهارت در استان کردستان به خوبی دنبال می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما