شناسهٔ خبر: 32639965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره استانی جابربن حیان در سنندج آغاز شد+تصاویر

R7848/P/S6,66/CT7

در مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان کشوری جشنواره استانی پروژه‌های علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تحت عنوان "جابربن حیان" در سنندج افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان کشوری و استانی جشنواره استانی پروژه‌های علمی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تحت عنوان "جابربن حیان" در سنندج  افتتاح شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه نمایشگاهی که حاصل تلاش و زحمات آموزگاران، مدیران، مربیان و دانش‌آموزان است، در سطح بالایی برگزار شده است، اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد نمایش فعالیت‌هایی هستیم که توسط معلمان و دانش‌آموزان کردستانی برگزار شده است.

رضوان حکیم‌زاده افزود: بر اساس سیاست اعلام شده وزارت برنامه‌های متعدد از جمله تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان، تکالیف مهارتی و توجه به هویت ملی بومی به خوبی در قالب نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با خلاقیت و تسلط کامل سازه‌های ساخته‌شده خود را به نمایش گذاشته‌اند، گفت: این امر نشان از پایبندی و پیگیری آداب و رسوم محلی است که به خوبی اجرا می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه در استان‌های مختلف شاهد این هستیم که دستاوردهای دانش‌آموران که با کمک معلمان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: نمایشگاه یک محیط شاداب و زیبا را برای دانش‌آموزان فراهم ساخته است.

وی با ذکر اینکه استان کردستان یکی از استان‌های هدف برای پروژه جابربن حیان است، خاطرنشان کرد: این طرح با جدّیت در این استان دنبال شده و شاهد هستیم که انجام این فعالیت در کنار فعالیت‌های آموزشی بستر‌ساز خلق محیط آموزشی به سمت و سوی محیط‌های تربیتی و پرورشی تغییر پیدا می‌کند.

حکیم‌زاده خلق چنین محیط‌هایی را بسیاز الزامی دانست و یادآور شد: در چنین محیط‌هایی دانش‌آموزان بدون رقابت و در شرایط مبتنی بر شادی و نشاط فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما