شناسهٔ خبر: 32617882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان رضوی:

۲ برگزیده مسابقات مدهامتان به رویداد قرآنی اوقاف راه می‌ یابند

عبداللهی گفت: دو نفر از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که بالاترین نمره و بهترین عملکرد را داشتند به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه راه می‌یابند.

صاحب‌خبر -

«محمدحسین عبداللهی» در حاشیه برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اظهار داشت: از ویژگی‌های سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در مشهدالرضا(ع) در حال برگزاری است می‌توان به حضور قابل توجه نوجوانان قرآنی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و از مجموع ۲۹۸ شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات ۱۶۵ نفر از آن‌ها در گروه سنی ۷ تا ۱۶ سال هستند و این گروه سنی بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان این رویداد قرآنی را شامل می‌شوند و ۱۳۳ نفر هم در گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ سال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: مراحل شهری و استانی این رویداد قرآنی در بهمن ماه و اسفند ماه سال گذشته در کلیه شهرها و استان‌های کشور با حضور بیش از ۳۰ هزار شرکت‌کننده برگزار شد که از این تعداد ۲۹۸ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و این رویداد طی روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸ در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلید، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، اذان و نقاشی قرآنی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر این جشنواره قرآنی اضافه شدن رشته نقاشی قرآنی برای گروه سنی زیر ۱۶ سال بوده که در ۴ موضوع داده شده انجام می‌شود، گفت: در این رویداد قرآنی کارنامه آنلا‌ین رقابت‌کنندگان مقابل دید شرکت‌کنندگان و والدین آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

عبداللهی تصریح کرد: جوایز هر رشته مشخص شده که به همراه تندیس مسابقات به نفرات اول تا سوم هر بخش اهدا می‌شود و تعداد دو نفر از برگزیدگان که بالاترین نمره و بهترین عملکرد را داشتند که به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه راه می‌یابند.

 

وی تاکید کرد: اختتامیه این رویداد قرآنی از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در مجمتع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار می‌شود و در این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان، از یک خانواده معزز شهید مدافع حرم تقدیر به‌عمل می‌آید

نظر شما