شناسهٔ خبر: 32616130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح کرد؛

تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس / قرارداد سفید امضا جرم است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دولت و مسئولان ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در اجتماع بزرگ کارگران استان قزوین که در مجموعه ورزشگاه کارگران شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه دفاع از حقوق کارگران کوتاهی نمی‌کنیم و افزایش حقوق امسال کارگران هم منتی ندارد.

وی افزود: جامعه کارگری از طبقات ضعیف جامعه هستند و نباید اجازه داده شود شغل آنان از بین رود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چیزی به نام قرارداد سفید امضا نداریم و در قانون پیش‌بینی شده که این نوع قرارداد، جرم است و باید افرادی که نسبت به امضای قراردادهای سفید امضا در واحدها اقدام می‌کنند شناسایی و مجازات شوند.

محمدی با اشاره به نحوه واگذاری‌های واحدها و انتقاد نسبت به این موضوع اضافه کرد: باید بررسی شود که در چه شرایطی این واگذاری‌ها صورت گرفته و آیا فرد اهلیت و توانمندی لازم را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکتی وجود داشته که مانند ساعت کار می‌کرده و برند هم بوده اما به دلیل واگذاری‌ها اشتباه، موجب شده کارگران اخراج شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بررسی، تحقیق و تفحص از واحدهای واگذار شده در کمیسیون اصل 90 مجلس در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان باید جامعه کارگری را مهم تلقی کنند و به آنان توجه داشته باشند و شرمنده آنها نشوند.

محمدی ادامه داد: از مشکلات واحدها اعم از مواد اولیه و تسهیلات و مسائل دیگر مطلع هستیم اما به هر قیمتی که شده باید کارگران حفظ شوند.

وی اضافه کرد: در زمینه تحقق شعار رونق تولید، مجلس مصمم است و جلساتی را در این زمینه با مسئولان قضایی و دیگر مسئولان برگزار خواهد کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:  باید تلاش شود و اجازه ندهیم افراد شغل‌هلیی که دارند را از دست بدهند و باید مشاغل فعلی را حفظ کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاملا با جامعه کارگری هم عقیده هستیم و همیشه از این جامعه مشورت گرفته‌ایم و از نظرات ایشان استفاده می‌کنیم.

محمدی افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دولت و مسئولان ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: شرایط زندگی سخت شده و مردم نسبت به گرانی‌ها گلایه دارند که باید دستگاه‌های نظارتی بر موضوع گرانی نظارت کافی و دقت لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: عزم جدی باید از قوای سه گانه و بانک‌ها برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور صورت گیرد.

 

نظر شما