شناسهٔ خبر: 32585370 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه قلعه رئیسی

برگزاری نشست ساماندهی مساجد چاروسا

خبرگزاری صداوسیما

نشست نهاد‌های فرهنگی برای ساماندهی مساجد چاروسا و هیات امنا‌ی مساجد در شهر قلعه رئیسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد؛ امام جمعه قلعه رئیسی در این نشست گفت: مساجد نقش بی‌بدیلی در ترویج فرهنگ، تمدن اسلامی و تربیت جوانان داشته اند.
حجت الاسلام صلواتی افزود:رهبرانقلاب برای تحقق اهداف نظام پیام‌هایی را ارائه کردند که امروز وظیفه همه ما به خصوص در زمینه فرهنگ این است که گام‌های مهم و موثری برداریم و برای گام دوم انقلاب به عنوان سربازان رهبر معظم انقلاب باید تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه باید منطقه چاروسا را به عنوان پیشگام در ساخت مسجد در کشور نامگذاری کنند گفت: در این منطقه محروم استان مردم با توجه به عقاید و فرهنگی بودن آن‌ها بیش از ۶۰ مسجد ساختند که ۵۰ مسجد کاملا آماده و تکمیل شده است.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه در این مساجد فقط ۴ طلبه فعالیت می‌کنند، ادامه داد:وجود این مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی، ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تبیین ارزش‌های الهی است.
سرهنگ محقق زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه هم به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: نقش مساجد در پرورش و تربیت انسان‌ها در دوران دفاع مقدس بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید چرا که رزمندگان در مساجد با مفاهیم عمیق دینی آشنا می‌شدند و به بهترین شکل ممکن با پروردگارشان ارتباط برقرار می‌کردند.  
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: بسیاری از حرکت‌هایی که در طول تاریخ علیه جبهه باطل شکل گرفت، از مسجد برخاسته است و بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها با محوریت مساجد بود.
حجت الاسلام جنتی پور افزود: بسیاری از افراد و مردمی که اقدام به ساخت مساجد می‌کنند هدف آن‌ها نامعلوم است و بسیاری انگیزه ساخت مسجد را برگزاری مراسمات شادی، فاتحه خوانی و دیگر برنامه‌های روستا می‌دانند و یا اینکه مشاهده می‌کنیم در یک روستا به فاصله ۵۰ متر دو مسجد می‌سازند که اصلا این درست نیست و باید هدف از ساخت مسجد مشخص باشد.
حجت الاسلام نعمتی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه هم با اشاره به پیگیری برای راه اندازی نمایندگی سازمان تبلیغات در این بخش گفت: برای اعزام طلبه به ۵۰ مسجد این منطقه آمادگی وجود دارد و باید مردم و شورا‌های روستا‌ها در این زمینه همکاری کنند.

نظر شما