شناسهٔ خبر: 32572618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مواد اولیه فرش دستبافت در بازار کمیاب شده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز گفت: مواد اولیه فرش دستبافت در بازار کمیاب شده و یا سه برابر قیمت واقعی فروخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «اسماعیل چمنی» امروز در همایش بررسی مشکلات صنعت فرش آذربایجان شرقی با اشاره به برخی از مشکلات قالیبافان استان اظهار داشت: طی ماه های گذشته مواد اولیه فرش دستبافت در بازار کمیاب شده و یا سه برابر قیمت واقعی فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز با تأکید بر رفع مشکلات جامعه قالی بافی آذربایجان ادامه داد: باید راهکاری برای کاهش قیمت مواد اولیه فرش و عدم صدمه به اشتغال و معیشت تولیدکنندگان فرش دستبافت اندیشیده شود.

چمنی افزود: 1100 کارگاه فعال بافنده، 400 واحد پرداخت فرش، 400 واحد رفوگری، 95 واحد قالی‌شویی، 2200 واحد عرضه قالی در استان فعال است که در مجموع حدود 200 هزار شاغل دارد و باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به این‌که بیش از 500 هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی از صنعت فرش و زنجیره تأمین و توزیع و صادرات آن ارتزاق می‌کنند، افزود:  35 درصد تولید و صادرات در این استان است ولی 12 درصد بیمه قالیبافی مربوط به استان می باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف تبریز با بیان این‌که آمریکا با 30 درصد و ارزش 126 میلیون دلار بزرگترین مقصد صادراتی فرش تبریز است، گفت: مقصد اصلی صادرات بعد از آمریکا به‌ترتیب آلمان، لبنان، انگلیس، ژاپن، امارات، پاکستان، آفریقای جنوبی، ایتالیا، استرالیا و کانادا است.

نظر شما