شناسهٔ خبر: 32571918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همایشی برای بررسی نقش آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

« همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» دهم اردیبهشت در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مسلم اورنگی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری « همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور حجت الاسلام علی ذوعلم، رئیس پژوهشکده فرهنگی و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همراه خواهد بود.

دبیر اجرایی همایش ملی نقش آموزش و پرورش در عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان این‌که همایش دهم اردیبهشت در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد، نخستین همایش ملی در سطح کشور است که با همت سازمان بسیج فرهنگیان، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی اجرایی خواهد شد.

وی جایگاه، ظرفیت‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقش آن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در تربیت معلمان جوانان انقلابی، تکریم و ارتقای منزلت معلم در جامعه و و نقش آن در ارتقای سرمایه انسانی شایسته در کشور را  از جمله محورهای همایش برشمرد.

اورنگی افزود: تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی با استفاده از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، معرفی شاخص‌های معلم نمونه انقلابی با نگاهی به سیره و زندگی شخصیت شهید علامه مطهری به عنوان معلم الگو و توجه به کانون خانواده و تقویت ارتباط خانواده با مدرسه برپایه سبک زندگی اسلامی و ایران از دیگر محورهای این همایش است. 

وی برگزاری این همایش در آموزش و پرورش را نوعی فرصت آفرینی دانست و گفت: اگر بخواهیم جریانی در جامعه نهادینه شود، باید آن را از آموزش و پرورش آغاز کنیم، صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، سرآغاز و فصل جدیدی برای 40 سال دوم انقلاب است.  

اورنگی هدف از برگزاری همایش را گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: تمامی بیانات رهبری با موضوعات تعلیم و تربیت ارتباط تنگاتنگی دارند.

نظر شما