شناسهٔ خبر: 32465471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنفرانس امنیتی مسکو با حضور وزیر دفاع ایران آغاز شد

مسکو - ایرنا - هشتمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو از امروز چهارشنبه به مدت سه روز با حضور هیات ‌های دفاعی 80 کشور جهان در هتل رادیسون مسکو آغاز شد.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این کنفرانس با پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رسما آغاز شد و پس از آن‌ سرگئی شویگو‌ وزیر دفاع روسیه ‌سخنرانی کرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیگر سخنران مراسم افتتاحیه بود و برگزاری این کنفرانس را گامی مهم در رسیدن به صلح پایدار عنوان کرد.
توماس گرمینگر دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، امیر سرتیپ امیرحاتمی‌ وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، ژان پیر لکروآ‌ معاون دبیرکل سازمان ملل در امور عملیات صلح و ژیل کاربونیه، معاون رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و سانجای میترا‌ وزیر دفاع هندوستان از جمله مهمانان برجسته این کنفرانس هستند.
کنفرانس امنیت بین‌الملل یک رویداد سالانه است که در آن وزرای دفاع، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی و کارشناسان نظامی شرکت دارند‌‌.
بررسی مسائل مربوط به صلح بانی، گسترش همکاری های نظامی، امنیت منطقه ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز از دیگر موضوعاتی است که در نشست امنیتی مسکو بررسی می‌شود.
در این کنفرانس بیش از 80 مقام نظامی و دفاعی کشورهای مختلف شرکت کرده اند و جمهوری اسلامی ایران سال های گذشته نیز در سطح وزیر دفاع در کنفرانس‌های امنیتی مسکو، شرکت کرده بود.
‌امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در صدر یک هیات بلندپایه دفاعی وارد مسکو شد، یکی از سخنرانان مجمع عمومی این کنفرانس است.
اروپام ** 1346 **

نظر شما