شناسهٔ خبر: 32406912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش پایگاه خبری عربی 21؛

حملات پهپادهای امارات به مواضع دولت وفاق ملی لیبی

تهران – ایرنا – پایگاه خبری عربی 21روز یکشنبه گزارش داد، پهپادهای امارات مواضع دولت وفاق ملی لیبی که حمایت جامعه جهانی را به همراه دارد، هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری عربی 21، منابع نظامی لیبی در طرابلس به این پایگاه خبری گفتند، امارات متحده عربی در حملات هوایی بامداد یکشنبه به طرابلس در حمایت از ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر دست داشتند.
این منابع افزودند: اطلاعات منتشره حاکی از آن است که افسرانی از ابوظبی طی روزهای گذشته برای حمایت از نیروهای حفتر وارد پایگاه خروبه واقع در شهر المرج واقع در شرق لیبی شدند تا عملیات پهپادی علیه نیروهای دولت وفاق ملی در طربلس انجام دهند.
بر اساس این گزارش، افسران اماراتی کارشناس هدایت پهپادهای نظامی هستند.
منابع نظامی در طرابلس همچنین افزودند: پهپادهای امارات مدل «wing loong» چینی است که قابلیت حمل 6 تا هشت موشک هدایت شونده را دارند.
بامداد یکشنبه این پهپادها حملاتی علیه مواضع نیروهای دولت وفاق ملی در شهر طرابلس و مناطق اطراف انجام دادند.
پیشتر 'خالد المشری' رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی با متهم کردن مصر و امارات به حمایت نظامی از نیروهای وابسته به ژنرال حفتر، تاکید کرد که امارات به دنبال رواج فساد و هرج و مرج در کشورهای عربی برای جلوگیری از برقراری دموکراسی در آنها است.
پایتخت لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس؛ بار دیگر متنشج است.
سازمان جهانی بهداشت در خصوص خسارتهای درگیری میان گروه های لیبیایی اعلام کرد که تاکنون این درگیری ها 220 کشته و یک هزار و 66 زخمی برجای گذاشته است.
لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.
دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس غرب این کشور تشکیل شد و مورد حمایت جامعه جهانی است.
شبک**9365**1708

نظر شما