شناسهٔ خبر: 32347453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان؛

تالاب جازموریان خاستگاه ملخ های مهاجر

سعید برخوری، گفت: در سنوات گذشته تالاب جازموریان، خاستگاه این گونه ملخ بوده است و امسال نیز به دنبال بارندگی ها مراتع جازموریان سرسبز شده اند و هم اکنون این گونه ملخ در این مراتع هستند.

صاحب‌خبر -

« سعید برخوری»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با بیان این مطلب که دستجات ملخ زرد از بهمن سال گذشته وارد جنوب کرمان شده اند، گفت: این ملخ ها  از عربستان، امارات و یمن وارد کشور شدند و بخشی از جنوب فارس، هرمزگان و جنوب کرمان را درگیر کرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب  کرمان با اشاره به این مطلب که در سنوات گذشته تالاب جازموریان، خاستگاه این گونه ملخ بوده است، اضافه کرد: به دنبال بارندگی ها مراتع جازموریان سرسبز شده اند و هم اکنون این گونه ملخ در  این مراتع هستند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که علوفه ها خشک نشوند، دستجات ملخ به مزارع و باغ های شهرستان های جنوبی هجوم نمی برند.

برخوری اظهار کرد: ملخ ها در مراتع زاد و ولد می کنند و در صورتی که با کمبود مواد غذایی مواجه شوند به اصطلاح وارد فاز تهاجمی می شوند و در دستجات زیاد، دشت ها را به  مقیاس ۵۰۰ متر تا یک کیلومتر  در برمی گیرند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون مشکل خاصی پیش نیامده است و جای نگرانی نیست، به اقدامات انجام شده در مقابله با این ملخ ها، اشاره کرد و افزود: به منظور مقابله با ملخ ها تا روز گذشته 700 هکتار از مزارع جنوب کرمان و امروز نیز بیش از ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان منوجان سمپاشی شدند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب، با اشاره به این مطلب که برای مقابله با ملخ های زرد یک فروند هواپیمای سم پاشی در منطقه حضور دارد، ابراز داشت: خوشبختانه تاکنون هجوم ملخ ها به گونه ای نبوده که نیاز به سم پاشی هوایی باشد اما در صورت هجوم ملخ ها، آمادگی مقابله با این مشکل را داریم.

وی، در پایان، بیان داشت: از تمام توان و ظرفیت سازمان برای مقابله با این ملخ ها استفاده می کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

نظر شما