شناسهٔ خبر: 32314731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رایزنی های ظریف در سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان در دمشق با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمد جواد ظریف سپس با ولید معلم همتای سوری خود دیدار و گفت و گو کرد.
 
دیدار با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه از دیگر برنامه های سفر وزیر امور خارجه و هیئت همراه به سوریه قبل از عزیمت به ترکیه است.
 
وزیر امور خارجه صبح امروز وارد دمشق شد.
ظریف در بدو ورود به دمشق، گفت:  این سفر برای هماهنگی در مسائل منطقه ای و بین المللی و همینطور اجرای توافقات مسئولان دو کشور و به ویژه رئیسان جمهور در راستای ادامه هماهنگی و تحکیم روابط دوجانبه صورت می گیرد.
وزیر خارجه افزود: بازگشت صلح و ثبات به سوریه هدف مشترک تهران و دمشق است و امروز نیاز هست که بعد از پیروزی های مقاومت و مردم سوریه، این هدف در مسیر سیاسی پیگیری شود.
 
ظریف همچنین  به رسمیت شناختن اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  واکنش هایی مستاصلانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال پیروزی مردم سوریه و رزمندگان مقاومت بر تروریستهای مورد حمایت واشنگتن برشمرد.
 وی گفت: در چند هفته گذشته منطقه ما شاهد تحولات مهمی بود که دو واقعیت را نشان داد، یکی شکستهای پی درپی آمریکا و دوم، اقدامات کاخ سفید در خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی است.
 
وی همچنین تصمیمات ترامپ در قبال سپاه پاسداران و جولان را هدیه انتخاباتی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینستی برشمرد.
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: در این شرایط، نیاز هست که کشورهای مترقی با هم همفکری داشته باشند و بر ضرورت رعایت حقوق بین الملل توسط همگان و مقابله با قانون جنگل ایالات متحده آمریکا تاکید کنند.
 
ظریف با اشاره به اینکه مردم و دولت در جمهوری اسلامی ایران، اعلام ترامپ را در مورد سپاه و جولان به شدت محکوم کردند، تصریح کرد: نیاز هست که با دوستان سوری در خصوص نحوه برخورد با این حرکت غیر قانونی رایزنی کنیم.
 
 ظریف و هیات همراه بلافاصله پس از ورود به دمشق به زیارت حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) مشرف شدند و پس از آن راهی کاخ ریاست رییس جمهور سوریه برای دیدار با بشار اسد شد.
 

نظر شما