شناسهٔ خبر: 32301141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف وارد سوریه شد

وزیر امور خارجه صبح امروز در صدر هیئتی سیاسی وارد دمشق ، پایتخت سوریه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق، به رسمیت شناختن اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  واکنش هایی مستاصلانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال پیروزی مردم سوریه و رزمندگان مقاومت بر تروریستهای مورد حمایت واشنگتن برشمرد.

ظریف گفت: در چند هفته گذشته منطقه ما شاهد تحولات مهمی بود که دو واقعیت را نشان داد، یکی شکستهای پی درپی آمریکا و دوم، اقدامات کاخ سفید در خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین تصمیمات ترامپ در قبال سپاه پاسداران و جولان را هدیه انتخاباتی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیوینستی برشمرد.
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: در این شرایط، نیاز هست که کشورهای مترقی با هم همفکری داشته باشند و بر ضرورت رعایت حقوق بین الملل توسط همگان و مقابله با قانون جنگل ایالات متحده آمریکا تاکید کنند.

ظریف با اشاره به اینکه مردم و دولت در جمهوری اسلامی ایران، اعلام ترامپ را در مورد سپاه و جولان به شدت محکوم کردند، تصریح کرد: نیاز هست که با دوستان سوری در خصوص نحوه برخورد با این حرکت غیر قانونی رایزنی کنیم.

همچنین رئیس دیپلماسی کشورمان که به دعوت مقامات عالی رتبه سوری به دمشق سفر کرده است افزود: این سفر برای هماهنگی در مسائل منطقه ای و بین المللی و همینطور اجرای توافقات مسئولان دو کشور و به ویژه رئیسان جمهور در راستای ادامه هماهنگی و تحکیم روابط دوجانبه صورت می گیرد.

محمد جواد ظریف گفت: بازگشت صلح و ثبات به سوریه هدف مشترک تهران و دمشق است و امروز نیاز هست که بعد از پیروزیهای مقاومت و مردم سوریه، این هدف در مسیر سیاسی پیگیری شود.
 
ظریف و هیات همراه بلافاصله پس از ورود به دمشق به زیارت حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) مشرف شدند و پس از آن راهی کاخ ریاست رییس جمهور سوریه برای دیدار با بشار اسد شد.

دیدارهایی با ولید المعلم و حموده صباغ وزیر امور خارجه و رئیس مجلس سوریه از برنامه های هیات ارشد دیپلماسی کشورمان به سوریه قبل از عزیمت به ترکیه است. 

وزیر امور خارجه سپس به ترکیه  می رود.
 
سفر ظریف ده روز قبل از  برگزاری نشست آستانه صورت می گیرد.
در روزهای اخیر گروه های تروریستی تکفیری در منطقه ادلب به طور مکرر  توافق های آستانه و به ویژه  آتش بس در منطقه شمال سوریه را نقص کرده اند.

نظر شما