شناسهٔ خبر: 32288051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دو خصوصیت جوانان حاضر در شرکت‌های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد از زبان ستاری

معاون رئیس‌جمهور به دو خصوصیت جوانان دست‌اندرکار در شرکت‌های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سورنا ستاری امروز برای بازدید از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به این پارک رفت و سپس در جمع خبرنگاران به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.

وی ابتدا با اشاره به تعداد پارک‌های علم و فناوری در کل کشور گفت: در حال حاضر در کشور تعداد ۴۱ پارک دولتی داریم که آخرین پارک ثبت شده پارک علم و فناوری یاسوج است.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه به درآمدزایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که بین ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ فروش داشتند و پس آنها در سال ۹۶ معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان بود.

این معاون رئیس‌جمهور به برنامه‌های گام دوم که در معاونت علمی ریاست جمهوری در دست اقدام است اشاره کرد و گفت: رونق تولید مهم‌ترین برنامه معاونت علمی است که برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را قدمی مهم در این راه دانست و گفت: مبارزه با تحریم‌ها در بخش دارو و تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود که برنامه گسترده‌ای برای این کار داریم و سال گذشته بخشی از آن به بازار آمد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه به ظرفیت‌های استان برای کارآفرینی و تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: کشاورزی و گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌های مهم استان است.

وی سپس به بازدید خود از چند شرکت دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: بچه‌های توانمند و فعالی را در آن جا دیدم که در این سفر اتفاقات خوبی برای پارک استان خواهد افتاد.

وی گفت: جوانانی که ایده‌های خوبی برای کسب و کار دارند مورد حمایت قرار خواهند گفت.

انتهای پیام/82009

نظر شما