شناسهٔ خبر: 32259727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در جلسه شورای شهر تهران تصویب شد؛

کمک ۱۰میلیاردتومانی شهرداری تهران به سیل زدگان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران دوفوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران برای کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را با حداکثر آرا تصویب کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران همزمان با برگزاری یکصد و سی و پنجمین جلسه پس از شنیدن گزارش پیروز حناچی درباره کمک شهرداری تهران به مناطق سیل زده، دوفوریت لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به سیل زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان را با حدکثر آرا به تصویب رساندند.

بر اساس ماده واحده این لایحه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شوذ از محل صرفه جویی در هزینه کرد ردیف‌های بودجه سال ۹۸ نسبت به کمک به سیل زذگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کند.

همچنین شهرداری تهران مکلف شد پایان هر فصل گزارش عملکرد هزینه کرد این اعتبار را به شورا ارائه دهد.

پاسخ شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به رفع معضل فاضلاب برخی محلات روشن نیست

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی در تذکری گفت: در شهر ری قریب به سه چهار سالی می‌شود که این شبکه در حال اجرا است، اما به سبب عدم شیب مناسب این محلات، متاسفانه تاکنون به تصفیه خانه وصل نشده‌اند.

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در یکصد و سی و پنجمین جلسه رسمی این شورا نسبت به وضعیت نامناسب شبکه فاضلاب دو محله عباس آباد و بهشتی تذکر داد و گفت: در شهر ری قریب به سه چهار سالی می‌شود که این شبکه در حال اجرا است، اما به سبب عدم شیب مناسب این محلات، متاسفانه تاکنون به تصفیه خانه وصل نشده‌اند.

وی افزود: به منظور رفع این مشکل ایجاد مخزن مورد تایید شرکت آب و فاضلاب برای پمپاژ ضروری است.

خلیل‌آبادی با اشاره به بازدید‌های مکرر از شبکه آب و فاضلاب محلات یادشده گفت: در بازدید‌ها و بررسی‌های اینجانب به همراه شورایاران هردو محله، تاسیس سپتیک برای پمپاژ، جانمایی و نقشه UTM آن تهیه شده، اما این امر مهم تاکنون محقق نشده است، همچنین در پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان شرکت آب و فاضلاب تا به امروز پاسخ روشنی دریافت نکرده‌ایم و مسئولان مربوطه حل موضوع را به یکدیگر ارجاع می‌دهند.

وی افزود: باتوجه به موقعیت جغرافیایی محدوده، تاخیر در اتمام پروژه بروز خساراتی از جمله فرونشست معابر و خانه‌ها و همچنین مشکلات زیست محیطی و بهداشتی همچون نشت فاضلاب‌های انباشت شده و روان آب‌ها را برای ساکنان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند، درپی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، هدف از ایجاد شبکه فاضلاب را کمک به بهداشت محیط خواند و گفت: از این رو به شرکت آب و فاضلاب استان تهران متذکر می‌شوم، با توجه به اهمیت موضوع و برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران به مردم در جهت حل مشکلات مطروحه این محلات اقدامات لازم را مبذول دارد و مجدانه بکوشد.

نظر شما