شناسهٔ خبر: 32253434 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در رینگ بین‌الملل بورس انرژی؛

عرضه نخستین محموله میعانات گازی

نخستین محموله میعانات گازی پارس جنوبی سال ۹۸ در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ۲۷ فروردین عرضه می‌شود

صاحب‌خبر -

امیرحسین تبیانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اعلام این خبر گفت: یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی با قیمت پایه ۶۷ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه روز سه شنبه در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه می‌شود.
نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی با بیان اینکه شرایط عرضه در این دوره نیز مانند عرضه نفت خام است گفت: امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده است و برای تسویه باقیمانده وجه المعامله، خریداران می‌توانند از سازوکار‌های ارزی مورد تایید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند.
تبیانیان بابیان اینکه خریداران می‌توانند تا چهار ماه پس از انجام معامله، محموله را تحویل بگیرند گفت: همچنین امکان تحویل محموله بصورت کشتی به کشتی در دیگر مناطق، درصورت وجود امکانات لازم و منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان‌پذیر است.
نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی با بیان اینکه در این مرحله یک میلیون بشکه میعانات گازی در محموله‌های ۳۵ هزار بشکه‌ای عرضه خواهد شد تاکید کرد: براساس تکلیفی که در کلیات بودجه سال ۹۸ برعهده شرکت ملی نفت گذاشته شده تا پایان سال بصورت منظم هرماه حداقل ۶ میلیون بشکه نفت خام ومیعانات گازی در بوررس انرژی عرضه می‌شود.

نظر شما