شناسهٔ خبر: 32123435 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خالد الیمانی بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد

ایرنا نوشت: «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: ایران به دنبال کسب امتیازات سیاسی در یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن که امروز این خبر را منتشر کرد، خالد الیمانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کویت این سخنان را مطرح کرد اما در این ارتباط استدلال و سند قابل قبولی ارایه نکرد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که عربستان و امارات حامیان اصلی دولت منصورهادی از ابتدای تجاوز به یمن سعی در گسترش نفوذ خود در این کشور داشته اند و شهرهای جنوبی و شرقی این کشور را برای پیشبرد اهداف خود از جمله غارت منابع آن اشغال کرده اند.

از سوی دیگر امارات با نفوذ در جنوب یمن و به کارگیری شبه نظامیان موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن، جزیره سقطری (سوکاترا) در خلیج عدن را اشغال کرده است.

مردم جنوب و شرق یمن که شهرهای آنان در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی و اماراتی می باشد بارها در اعتراض به حضور نظامیان سعودی و اماراتی در شهرهای خود تجمع کرده و خواستار خروج آنان شده اند.

در مقابل، دستگاه دیپلماسی ایران بارها اعلام کرده است که از راه حل سیاسی و مذاکرات میان طرفین درگیر پشیبانی می کند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

49310

نظر شما