شناسهٔ خبر: 32089398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مسافران نوروزی بخوانند / عوارض الکترونیکی کدام آزادراه‌ها را باید الکترونیکی پرداخت کرد؟

صاحب‌خبر -

در پی الکترونیکی شدن عوارض چهار آزادراه از ۲۸ اسفند در صورتی که مالکان خودروهای عبوری تا ۲۴ فروردین‌ عوارض را پرداخت نکنند ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.


به گزارش الف حسین میرشفیع معاون شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل با اشاره به این‌که از بامداد ۲۸ اسفند سال گذشته عوارض چهار آزادراه 

تهران – ساوه

قزوین – زنجان

  کرج – قزوین

تهران – قم

الکترونیکی شده به ایسنا گفت : روش پرداخت عوارض در این چهار آزادراه از ۲۸ اسفند به صورت الکترونیکی درآمد تا پلاک خودرو توسط دوربین‌های مربوطه خوانده شود.

وی افزود: تا ۲۴ فروردین‌ به مالکان خودرو فرصت داده‌ شده تا عوارض الکترونیکی این چهار آزادراه را پرداخت کنند و در صورتی که نسبت به این مساله اقدام نکنند ۳۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول برای افرادی که با چنین نرم‌افزارهایی آشنایی ندارند دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) در مجتمع‌های خدماتی در نظر گرفته شده تا از این طریق عوارض را پرداخت کنند. این درحالی است که دستگاه‌های مربوطه در محل عوارضی‌ها استقرار نیافته تا از این طریق ترافیکی در محل عوارضی‌ها ایجاد نشود.

میرشفیع در مورد این‌که اگر شماره تلفن مالک خودرویی در سامانه پلیس ثبت و یا به‌روز نشده باشد چگونه از استعلام بدهی عوارض مطلع می‌شود، گفت: در اپلیکیشن‌های مربوطه استعلام بدهی برای صاحبان خودرو وجود دارد و از طریق شماره پلاک خودرو می‌توانند بدهی‌ را استعلام و پرداخت کنند و علاوه بر این کیف پول را شارژ کنند.

وی تاکید کرد: پس از ۲۴ فروردین‌ مهلت پرداخت الکترونیکی عوارض ۴۸ ساعته خواهد بود و مالکان خودرو از هر آزادراهی که عبور می‌کنند باید ظرف این مدت عوارض‌ را پرداخت کنند و در غیر این صورت مشمول جریمه ۳۰ هزار تومانی خواهند شد. کلیه افراد می‌توانند با مراجعه به سایت AANIRO.IR نسبت به چگونگی پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها کسب اطلاع کنند.

نظر شما