شناسهٔ خبر: 32045221 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

45 کيلومتر راه از چولهول به معمولان ايجاد شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي لرستان گفت: 45 کيلومتر راه زميني از روستاي چولهول به شهر معمولان ايجاد شد.

به گزارش ايرنا، عباس شرفي شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بحران استان که با حضور وزير ارتباطات و رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: مقرر شد راه زميني از چولهول به معمولان به طول 55 کيلومتر ايجاد شود که اکنون 45 کيلومتر تا منطقه گاو زرده احداث شده است.
وي افزود: اما در اين مکان به دليل تخريب يک ديوار و صخره سنگي 100 متري به دليل سيلاب روند کار دچار مشکل شده است.
وي ادامه داد: بايد اين صخره به عرض 9 متر تراشيده شود تا راه عبود خودرو باز گردد که به بولدوزر، لودر و کاميون نياز است.
شرفي اضافه کرد: به دليل شرايط منطقه امکان انفجار وجود ندارد و چنانچه تجهيزات تامين شود راه زميني معمولان تا فردا ايجاد خواهد شد.
حميدرضا کاظمي نماينده مردم پلدختر در ادامه اظهار داشت: ايجاد راه اصلي خرم آباد به پلدختر و معمولان زمان بر و خارج از ظرفيت استان است و هم اکنون ارتباط 80 هزار نفر در معمولان و پلدختر قطع شده و بايد راه اضطراري از طريق آزادراه ايجاد شود.
آغازين روزهاي امسال شدت بارش ها و وقوع سيل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان اين استان درگير و دار اين حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش هاي امسال تا هشت هزار ميليارد ريال عنوان شد و در حالي که تلاش براي احياي مجدد استان آغاز شده بود موج بارشي جديدي از ابتداي هفته جاري سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعاليت اين سامانه از هفته دوم تعطيلات نوروز98 و به صورت متناوب ادامه داشت بارش هاي سيل آسايي که چندين رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالي بيدار و روانه شهر و روستاهاي استان کرد.
دوشنبه 12 فروردين سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان هاي دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگني طغيان سد مروک دورود سرريز کرد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شده، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، اليگودرز و دوره چکني راه دسترسي ندارند .
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه کشکان از 12 فروردين 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گيري با سيلاب داشتند و يک شبانه روز را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امکاناتي در پشت بام منازل يا کوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، اما از نخستين ساعات 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يک راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرساني به مردم آغاز شده است.
برآورد اوليه از خسارت سيل اخير در لرستان 15 هزار ميليارد ريال است و بر اساس اعلام پزشکي قانوني تا کنون 14 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند.
7269/3210/7273
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما