شناسهٔ خبر: 32044789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برق 309 روستاي لرستان قطع است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان گفت: برق 309 روستاي سيل زده اين استان قطع شده است.

به گزارش ايرنا، فريدون خودنيا شامگاه چهارشنبه در نشست بحران لرستان که با حضور وزير ارتباطات و رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزارشد، اظهار داشت: برق شهر معمولان و 70 درصد برق پايدار شهرستان پلدختر تامين شده است.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون 100 روستاهاي پلدختر برق ندارند، افزود: 120 کيلومتر شبکه فشار متوسط و 50 دستگاه پست هوايي اين شهرستان تخريب شده است.
مديرعامل شرکت توزيع برق لرستان ادامه داد: 70 روستا شهرستان چگني بدون برق بوده و 30 کيلومتر شبکه تخريب شده است.
خودنيا اضافه کرد: 150 روستاي بدون برق خرم آباد اکنون برقدار شدند و اکنون 70 روستا برق ندارد.
وي بيان کرد: در شهرستان اليگودرز 35 روستا، در بروجرد 22 روستا، در دورود 2 روستا و در نورآباد 35 روستا برق ندارند.
وي گفت: 380 ميليارد ريال خسارت اوليه به شبکه برق استان بوده و تا امشب هم 20 روستا برقدار مي شود.
خودنيا افزود: از ابتدا سيلاب در مجموع 690 روستا برق نداشتند.
آغازين روزهاي امسال شدت بارش ها و وقوع سيل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان اين استان درگير و دار اين حادثه هستند.
برآورد خسارت موج اول بارش هاي امسال تا هشت هزار ميليارد ريال عنوان شد و در حالي که تلاش براي احياي مجدد استان آغاز شده بود موج بارشي جديدي از ابتداي هفته جاري سراسر استان را در بر گرفته است.
اوج فعاليت اين سامانه از هفته دوم تعطيلات نوروز98 و به صورت متناوب ادامه داشت بارش هاي سيل آسايي که چندين رودخانه مرده استان را از خواب خشکسالي بيدار و روانه شهر و روستاهاي استان کرد.
دوشنبه 12 فروردين سه رودخانه خرم رود و رودخانه شهرستان هاي دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگني طغيان سد مروک دورود سرريز کرد و به صدها هزار نفر از اهالي هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسياري از مناطق شهري و روستايي قطع شده، پل هاي بسياري در مسيرهاي اصلي و فرعي فروريخته و بسياري از روستاهاي سيل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، اليگودرز و دوره چکني راه دسترسي ندارند .
مردم شهرهاي پلدختر و معمولان و روستاهاي اطراف حاشيه کشکان از 12 فروردين 24 ساعت لحظات سخت و جدال نفس گيري با سيلاب داشتند و يک شبانه روز را بدون دريافت خدمات امدادي و هرگونه امکاناتي در پشت بام منازل يا کوه هاي اطراف گذراندند.
تمامي راه هاي ارتباط زميني به منطقه قطع شده بود و شرايط جوي اجازه پرواز هوايي را نمي داد، اما از نخستين ساعات 13 فروردين با بهبود شرايط جوي و ايجاد يک راه دسترسي در مسير آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرساني به مردم آغاز شده است.
برآورد اوليه از خسارت سيل اخير در لرستان 15 هزار ميليارد ريال است و بر اساس اعلام پزشکي قانوني تا کنون 14 نفر در اين سيل جان خود را از دست داده اند.
7269/3210/7273
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما