شناسهٔ خبر: 3200267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ربیعی در حاشیه نشست هیئت وزیران با خبرنگاران خبر داد

خانواده‌‌های دارای دو معلول به بالا صاحب مسکن می‌‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت وزیران با خبرنگاران گفت: امضای تفاهم نامه های میان بنیاد امور جانبازان و مستضعفان در بخش مسکن هیچ خانواده با بالای دو معلول فاقد مسکن نخواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، محمدعلی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت وزیران با خبرنگاران به مصوبات اخیر این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این دولت یک وجه تمایز با دولت های قبل داشت که آن هم مبتنی بر اتخاذ سیاست رفاهی، منسجم، جهت دار و هدفمند بوده است، سیاست رفاهی به این معنی که صدقه نیست و رفاه را به عنوان منزلت و کرامت اجتماعی لازمه جامعه پویا می داند.

 

وی تصریح کرد: چندین برنامه مشخص در سیاست دولت دنبال شده که بخشی از آن امروز در بحث مبارزه با فقر غذایی بود و خوشبختانه هشت میلیون نفر را از بیمه گذراندیم که فکر می کنیم 100 هزار نفر دیگر را باید بررسی کنیم مگر آنکه فرد ایرانی تمایل به داشتن دفترچه نداشته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر دولت در زمینه اینکه با به دنیا آمدن هر ایرانی باید در بیمارستان صاحب دفترچه بیمه باشد، ادامه داد: یکی از شروط لازم برای موفقیت هماهنگی درون سیستمی است و امید است منابع به سمت پایدار شدن پیش رود.

 

وزیر کار به حمایت قضایی و مبارزه با فقر غذایی اشاره کرد و گفت: تاکنون دو مرحله پشت سر گذاشته شده و دو مرحله دیگر پیش روست کما اینکه برخی نمایندگان اظهار داشتند و شما نیز تأکید بر حمایت قضایی داشتید اما چرا انجام نشده است، گفت: با توجه به اینکه این اقدام کم تنش و بی تنش بوده است، حاشیه به دنبال نداشته است و همچنین قصد داریم در راستای منزلت و کرامت این اقدام را درب منازل انجام دهیم و همچنین مردم می توانند در طول چهار ماه با مراجعه به فروشگاه ها به دفعات متعدد خریداری کنند.

 

ربیعی همچنین گفت: شناسایی براساس تحت پوشش بودن افراد در کمیته امداد و یا مادران دچار سوء تغذیه بودند و همچنین با شناسایی اقشار مختلف بحث مشکل نواقص پروتئینی برای این افراد صورت گرفت.

 

وزیر کار با تأکید بر حمایت از تولید پروتئینی ادامه داد: با تصمیم امروز هیئت وزیران به بیش از 200 هزار تومان سقف افزایش پیدا کرد اما شرایط همانند قبل است که به خانواده های دو نفره 60 تومان و با وجود هر بچه 10 هزار تومان که این مهم در حال افزایش است و لذا در دو سبدی که یکی در حال انجام است و دیگری تا پایان اسفندماه توزیع خواهد شد پرتوئین گوشت سفید نیز در این حمایت غذایی خواهیم داشت.

 

ربیعی همچنین در بحث مبارزه با فقر و بی سوادی که بخشی از آن مربوط به دولت بوده است گفت: با توجه به اینکه طی سال های سپری شده 9 میلیون نفر کم سواد داشتیم باید این کم سوادی را جبران کنیم و حتی مدارسی با وجود یک دانش آموز نیز خواهیم داشت.

 

وزیر کار همچنین به افزایش دامنه های حمایتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در شورای عالی رفاه نیز با دستور رئیس جمهور سبدی برای اقشار کم درآمد و حتی بیمه تکمیلی به وجود آمد تا همه بتوانند از این بیمه تکمیلی بهره مند شوند.

 

وی همچنین ضمن تشکر از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امضای تفاهم نامه های میان بنیاد امور جانبازان و مستضعفان در بخش مسکن هیچ خانواده با بالای دو معلول فاقد مسکن نخواهند بود.

 

ربیعی اضافه کرد: همچنین به سیاست های رفاهی در بخش مسکن در 5 حوزه بازنشستگی، کارگری، کمیته امداد و بهزیستی با کمک وزارت مسکن خبر داد و گفت: در زمینه مسکن مهر مشکل از سوی دولت وجود ندارد و اگر موردی هست از سوی پیمانکاران است که با توجه به افزایش زمان، افزایش قیمت نیز صورت گرفته است.

 

ربیعی همچنین با  تأکید بر اینکه با همکاری وزارت مسکن 70 درصد در قالب تعاونی ها همکاری صورت گرفته است، اظهار داشت: برخی مشکلات درون گروهی وجود دارد و امید است با فرآیند وزارت مسکن گروه های مشکل دار نیز رفع نواقص شود.

 

ربیعی در رابطه با بودجه هزار میلیارد تومانی در زمینه اشتغال جوانان اظهار داشت: با همکاری رئیس بانک مرکزی و همکارانمان در جلسه شورای اشتغال در یک جلسه به تنهایی نسبت به سیاست های پولی و سیاست های اشتغال اختصاص دادیم و در راستای همسو کردن این دو کمیته مشترکی درست شد تا هم جهت گیری بانک برای بنگاه های کوچک دنبال شود و هم 284 هزار میلیارد تومان با تولید و رونق و اشتغال گره بخورد.

 

وی اضافه کرد: معتقدم برای ایجاد اشتغال نباید منتظر راه اندازی رشد بزرگ باشیم ولی حداقل سه درصد رشد را پیش بینی می کنیم و هر یک مقابل 110 هزار شغل جهانی خواهد بود.

 

وی به عملیاتی ساختن شعار اشتغال بزرگ و بنگاه کوچک اشاره کرد و گفت: صندوق های بزرگ مثل تامین اجتماعی در راستای اشتغال، همکاری های دارند و می دانید با منهای 56 درصد رکورد روبرو بودیم و خروج از آن سخت است لذا با خروج از آن آثار اشتغال نمایان خواهد شد و در دراز مدت نشان داده می شود.

 

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در رابطه با اتاق تعاون اظهار داشت: به لحاظ ضعف نسبت به شکل گیری سایر موارد قدمت آن به قدمت اتاق بازرگانی نیست لذا یکی از استراتژی های اینجانب که به صورت بخشنامه درآمده است شعار تسهیل گیری و عدم مداخله بود و با برگزاری انتخابات اخیر سه گرایش در آن رای آوردند که الان هم مشغول انتخاب رئیس هستند.

 

وی یکی از مشکلات جدی در بخش تعاون را عدم نگاه جدی و درست در این زمینه دانست و گفت: اطمینان می دهم که به زودی سند توسعه تعاون را در هیئت وزیران خواهم آورد.

 

بحث انجمن صنفی روزنامه نگاران یکی از مباحث جدی بود که وزیر کار در جمع خبرنگاران به توصیف آن پرداخت و در این زمینه گفت: نمی خواهم انجمن صنفی تشکیل شود که دو روز دیگر تعطیل شود کما اینکه باید بگویم پلمپی صورت نگرفته و مستنداتی به دیوان رفته و مباحثی صورت گرفته که در حال کارکردن هستیم و می توانم به جرات بگویم بیش از دیگران دلسوز این امر هستم و خواهان تشکیل انجمنی هستم که پایدار باشد.

 

وی تاکید کرد: همه ایرانی های روزنامه نگار حق داشتن انجمن خود را دارند و حتی همین امروز مشاور رسانه ای من با روزنامه نگاران جلسه دارد و باید مبانی حقوقی کار را انجام دهیم.

 

وزیر کار همچنین در رابطه با تحقیق و تفحص در رابطه با سازمان تامین اجتماعی گفت: اجازه بدهیم که تامین اجتماعی به آرامش خاطر و رسالت اجتماعی خود پیش برود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شکایتی که شده بود وکیل گرفته و کار را دنبال کردیم، تصریح کرد: همه کارها براساس پیگیری قضایی است و از قوه قضائیه سپاسگزارم که با عدالت تمام رفتار می کند و پرونده دنبال خواهد شد.

 

ربیعی با بیان اینکه اصلاحات ساختاری در بخش های داخلی انجام شده است، خاطرنشان کرد: به مصلحت سازمان تامین اجتماعی نمی دانم که نظام سیاسی این سازمان را چالش برانگیز کنیم و بنده یک ریال از حق کارگران نخواهم گذشت.

نظر شما