شناسهٔ خبر: 31990499 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بارش های شدید در بیش از 20 استان / اعلام حالت فوق العاده در استان خوزستان

با ورود سامانه بارشی جدید و احتمال طغیان رودخانه ها و سیلاب و سیل، استان های غرب و جنوب غربی به حالت آماده باش در آمده اند. در استان خوزستان وضع فوق العاده اعلام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 بارش های بهاری فردا و پس فردا باردیگه همه کشور رو فرا  می گیرد. بارش ها در بیش از 20 استان شدید پیش بینی شده است.
 
سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی هشدار داد تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری کنند.
 
 هشدار سیلاب در حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه

ستاد مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد: ساکنان مناطقی که فرمانداران مشخص می‌کنند (حاشیه رودخانه ها) حتما این مناطق را تخلیه کنند.

مسئولان خوزستان درباره سیلاب در مناطق پرخطر حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه هشدار دادند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در روزهای آینده بارندگی شدید را در 20 استان شاهد خواهیم بود.‌ سردار سیدکمال هادیانفر‌ که برای بازدید از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی و مناطق سیل زده به استان گلستان سفر کرده است، اظهار کرد: به دلیل آب گرفتگی و سیلاب در برخی از مناطق استان شاهد محدودیتهای ترافیکی بودیم که با تلاش پلیس، برنامه ریزی های خاصی برای تسهیل در وضعیت ترافیک در این استان صورت گرفته است.
 
 توصیه به رانندگان: فردا و پس فردا سفر نکنید

سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی گفت بجز استان سیستان و بلوچستان تمام جاده‌های کشور سه روز آینده درگیر باران و برف خواهند بود و"احتمال گرفتار شدن رانندگان در محورها به‌دلایلی چون طغیان رودخانه، سیلاب، لغزندگی سطح راه، کاهش دید، ریزش کوه و سقوط بهمن وجود دارد.
 
 توصیه پلیس راهور به هموطنان؛ فردا و پس فردا سفر نکنید
پلیس راهور با اعلام اینکه به جز سیستان و بلوچستان همه جاده‌های کشور سه روز آینده درگیر باران و برف است، به هموطنان توصیه کرده  مسافرت را به تأخیر بیندازند.
 
 سیل شهر اهواز را تهدید نمی کند
 فرمانداری اهواز با رد شایعات در فضای مجازی اعلام کرد: هیچ گونه خطری اهواز را تهدید نمی کند و میزان آب ورودی به رودخانه کارون کاملا مدیریت شده و با نظارت و کنترل دقیق در حال رصد است. 

به پیش بینی هواشناسی خوزستان بیشترین حجم بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مناطق شمال غربی، شمال، شمال شرقی وشرقی استان خواهد بود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از مردم خواست از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در این استان خودداری کنند.
 
به گفته حاجی زاده، تمامی نیروهای امدادی، خدماتی و بهداشتی در روستاها و شهرهایی که احتمال دارد دچار آبگرفتگی شوند به حالت آماده باش درآمده اند.
 
مدیر دفتر برنامه ریزی منابع سازمان آب و برق خوزستان هم گفت: سدهای استان تقریبا پر شده اند و ناچار به تخلیه تدریجی آنها هستیم تا سیل بزرگ در استان رخ ندهد.
 
 
با ورود سامانه بارشی جدید و احتمال طغیان رودخانه ها و سیل و سیلاب برخی ساکنان مناطق از استان های آذربایجان غربی و شرقی تخلیه شده اند.
 
تلاش ها در گلستان برای هدایت هرچه سریع تر سیلاب از آق قلا و گمیشان به سمت دریا همچنان ادامه دارد.

پیش بینی می شود با توجه به بارندگی های پیش رو  ارتفاع آب بار دیگه در شهرهای سیل زده گلستان بالا بیاد.
 
فرماندارآق قلا در هشداری جدی از مردم شهرستان آق قلا و روستاهای مسیر گرگانرود و پائین دست خواست در مکان های امن که  ایجاد شده بمانند.
 
 بارش ها، موجب شده برای مناطقی دیگر از کشور هم، هشدار سیل اعلام شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان دورود لرستان اعلام کرد: خطر سیل 8 روستای شهرستان دورود و ساکنان 12 منطقه از خود این شهر را تهدید می کند.

استاندار لرستان هم با اشاره به افزایش بارش ها، طغیان رودخانه تیره و سر ریز کردن سد مروک گفت: 10 هزار نفر ساکن در روستاهای پایین دست سد مروئک و نیز 18 هزار نفر ساکن شهر دورود باید منازل خود را تخلیه کنند.
 
امکان اسکان اضطراری، برای ۱۲ هزار نفر فراهم‌شده است. جاده پلدختر- اندیمشک هم در کیلومتر 55 به دلیل ریزش کوه مسدود شد. 
 

نظر شما